כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
משהים את השיחות

בעקבות סעודיה: הבקשה של האמירויות מהבית הלבן

באמירויות ביקשו מארה"ב ברית הגנה דומה לזו שסעודיה עשויה לקבל כחלק מעסקת הנורמליזציה מישראל: "ממתינים לראות מה ייסגר בין ארה"ב לסעודיה כדי לבחון איך להמשיך"

בעקבות סעודיה: הבקשה של האמירויות מהבית הלבן
דובאי צילום: פיקסביי

באיחוד האמירויות רוצים לקבל ברית הגנה עם ארה"ב, זאת בעקבות הדיווח לפיו כחלק מעסקת נורמליזציה בין סעודיה וישראל, סעודיה תקבל ברית כזו עם ארה"ב, כך פורסם ב"כאן11". עוד לפי הדיווח, גורמים אמירתים אמרו כי הם "ממתינים לראות מה ייסגר בין ארה"ב לסעודיה 'כדי לבחון איך להמשיך'".

בשבוע שעבר דווח כי סעודיה נחושה להבטיח הסכם הגנה צבאי המחייב את ארה"ב להגן על הממלכה בתמורה לנורמליזציה עם ישראל ולא תמנע מלחתום על הסכם גם אם ישראל לא תציע ויתורים גדולים לפלסטינים לגבי מדינה פלסטינית.

הממלכה מחפשת ברית הגנה בסגנון נאט"ו, הנושא נידון לראשונה בין יורש העצר מוחמד בן סלמאן וג'ו ביידן במהלך ביקורו של נשיא ארה"ב בסעודיה ביולי 2022.

מקור אמריקאי אמר שזה יכול להיות כמו הסכמים שיש לוושינגטון עם מדינות אסיה, ובאם זה לא יזכה באישור הקונגרס האמריקני, זה יכול להיות דומה להסכם של ארה"ב עם בחריין, שם שוכן הצי החמישי של הצי האמריקאי והסכם שכזה לא צורך אישור של הקונגרס.

סעודיה ארצות הברית הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד