כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נלחם בטאליבן

מנהיג המורדים באפגניסטן רוצה עזרה מישראל

מנהיג ההתנגדות נגד הטאליבן באפגניסטן ובנו של המנהיג ההיסטורי שוחח עם התקשורת הישראלית על החיים תחת שלטון הטאליבן במדינה, ופנה לישראל: "אנו זקוקים לעזרה מכל מי שירצה לתמוך"

מנהיג המורדים באפגניסטן רוצה עזרה מישראל
מאות רכבים צבאיים של הטאליבן צילום: משרד ההגנה הלאומי של אפגניסטן

אחמד מסעוד, ראש חזית ההתנגדות הלאומית נגד שלטון הטאליבן באפגניסטן, התראיין לגדעון קוץ ב'מעריב' ואמר: "אנחנו זקוקים לעזרה מכל גורם שירצה לתמוך בנו, כולל ישראל, אני חושב שעל כולנו לפעול ביחד למען קדמת האנושות מול החושך, הטרור והבערות". אחמד מסעוד, ראש חזית הוא בנו של המנהיג ההיסטורי, אחמד שאח מסעוד, שהצליח להביא לנסיגת הרוסים מהמדינה, נלחם בטאליבאן, ונרצח ב-2001 בידי אל-קאעידה יומיים לפני הפיגוע במגדלי התאומים.

הוא אמר ל'מעריב' גם כי הוא מאמין שצריך להתגבר על סכסוכי עבר: "אני מאמין שצריך יהיה להתגבר על סכסוכי העבר ולחיות ביחד בשלום. אנחנו חיים, למרבה הצער, בעולם מחובר. סכסוכים כמו בפלסטין וישראל ובמקומות נוספים כמו אפריקה, תימן ואפגניסטן עצמה יפגעו בכולנו. יש צורך בפתרונות ובדיאלוג. השלום הוא המטרה והוא צריך להתחיל מאיתנו".

הוא ציין כי "האירופים עסוקים עכשיו במלחמה באוקראינה ומעניקים לנו פחות תשומת לב. אבל יש מי שמוטרדים לנוכח הזוועות ודוחפים למשא ומתן כדי לקדם את זכויות האדם, הם מעניקים סיוע הומניטרי וקולטים פליטים, אבל כמה פליטים אפשר עוד לקלוט? אבל העזרה לא מספיקה. צריך לחץ יותר שיטתי לשינוי אמיתי, כי הטליבאנים לא השתנו. אבל צריך להמשיך לדבר איתם. הנשים הן הסובלות המרכזיות מן המצב, אבל עבורי יותר גרוע מהאיסור ללמוד שחל עליהן, מה שמלמדים את הצעירים האפגנים שכן הולכים ללמוד- אידאולוגיה קיצונית וטרור".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד