כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקראת מבול תביעות?

תביעה: הפך לנכה בעקבות חיסון קורונה ותובע מהמדינה כמיליון שקלים

מדובר בגבר בריא, נשוי ואב לשניים, בעל עסק, אשר עד למתן החיסונים תפקד ללא קושי. עו"ד אברהמי יום טוב שמייצגת את התובע אומרת כי תקרת הפיצוי בחוק עומדת כיום על מיליון ₪ בקירוב

תביעה: הפך לנכה בעקבות חיסון קורונה ותובע מהמדינה כמיליון שקלים
אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר כבן 69, שהפך נכה לאחר שחוסן בשלושה חיסונים נגד קוביד-19, הגיש תביעה לפיצויים נגד המדינה, לפי חוק ביטוח לנפגעי חיסון, התש"ן- 1989.

עו"ד מורן אברהמי יום טוב, המייצגת אותו מסבירה, כי טובת הרוב מצדיקה ומחייבת מתן חיסונים שפעולתם מועילה לרוב האוכלוסייה, אך מחייבת מתן פיצוי נאות באותם מקרים לא רבים בהם המחוסנים נפגעו כתוצאה מקבלת החיסון.

"מטרתו של חוק נפגעי חיסון לאפשר הליך מזורז לקביעת קשר סיבתי בין מתן החיסון לבין הנזק הגופני שנגרם, ולקבוע פיצוי בהתאם לדרגת נכותו של הנפגע" אומרת עו"ד אברהמי יום טוב, ומטעימה, כי תקרת הפיצוי בחוק עומדת כיום על מיליון ₪ בקירוב.

לדבריה, הכנסתו של החיסון כנגד הקורונה לשימוש נרחב היה מהיר בצורה יוצאת מן הכלל ובתנאי חרום. "תהליך זה הקטין בצורה משמעותית ביותר את היכולת לזהות במידה מספקת את מכלול המקרים שהגיבו בצורה לא ראויה לחיסון" טוענת עו"ד אברהמי יום טוב. לדבריה, "ברור כבר כיום כי מספר תופעות הלוואי המדווחות בעקבות חיסונים נגד קורונה, עולה מעת לעת, וכן חומרתן". לדבריה, יעבור, ככל הנראה, זמן לא קצר, עד שתמונת הנזקים מהחיסונים נגד המגפה תתבהר לחלוטין.

התביעה לפי חוק ביטוח נפגע חיסון מתבררת בפני ועדת מומחים, שבראשה מכהן שופט, הבודקת האם התקיים קשר סיבתי בין מתן החיסון לנכות שנותרה.

"למרבה הצער, למרות מטרתו המוצהרת של החוק, מרבית התביעות נדחות ע"י הועדה בטענה להיעדר קשר סיבתי בין החיסון לנכות" טוענת עו"ד אברהמי יום טוב.

לטענתה, במקרה הנדון, מדובר בגבר בריא, נשוי ואב לשניים, בעל עסק, אשר עד למתן החיסונים תפקד ללא קושי.

לדבריה, לאחר שהתובע קיבל את מנת החיסון הראשונה, הוא החל לחוש כאבים מפושטים בכל גופו, כאבים שחלפו לאחר מספר ימים. גם לאחר מנת החיסון השנייה, כך על פי חוות הדעת הרפואית שצורפה לתביעה, חש התובע כאבים מפושטים בגופו, אלא שהפעם עוצמתם הייתה גבוהה יותר, עד שבמשך יומיים לא מסוגל, לטענתו, להתרומם ממיטתו.

לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, גם את החיסון השלישי נאות התובע לקבל, למרות חששותיו הכבדים, רק משום שחשש שהוראות התו הירוק יפגעו ביכולתו לעבוד ולהתנייד. אלא שהפעם, התגובה לזריקת החיסון הייתה כמעט מיידית. התובע החל סובל מכאבים עזים בכל חלקי גופו ותיאר הרגשה של שרירים תפוסים. במשך מספר ימים, כך נטען, שהה במיטתו ללא יכולת לזוז, וגם כשניסה להתנייד סבל מצליעה ברגלו הימנית ומכאבים עזים.

לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, עד היום, בחלוף יותר משלוש שנים מקבלת החיסון השלישי, סובל התובע ממגבלות גופניות קשות וכל הטיפולים והתרופות שקיבל עד כה, לרבות קנאביס רפואי, לא הביאו מזור למחלתו.

לאחרונה, לדבריה, החל התובע לעבור טיפול ביולוגי. עוד מציינת עו"ד אברהמי יום טוב, כי בשל מצבו הבריאותי של התובע, קבע לו המוסד לביטוח הלאומי 58 אחוזי נכות צמיתה, ואושרה זכאותו לגמלת סיעוד.

מומחה הוועדה דחה את תביעתו של התובע בטענה כי ככל הנראה מדובר במחלת "קורונה סמויה ובלתי מאובחנת" והמחלה ממנה הוא סובל כיום, אופיינית לתסמונת פוסט קורונה (LONG COVID), ממנה סובלים רבים שלקו בנגיף.

בעקבות הדחייה, פנה התובע לעו"ד אברהמי יום טוב, אשר הגישה בימים אלה חוות דעת נגדית של מומחה לרפואה פנימית ואימונולוגיה קלינית. המומחה קבע כי סמיכות הזמנים בין מתן החיסון להופעת המחלה היא קריטריון החשוב ביותר להוכחת פגיעת חיסון, ובמקרה דנן סמיכות הזמנים מעידה על קשר סיבתי ישיר בין החיסון מתוצרת פייזר, לבין נכותו של התובע, הסובל ממחלה דלקתית של הפרקים והשרירים ופיברומיאלגיה.

המומחה מטעם התביעה מדגיש בחוות דעתו, כי התופעות שמהן סבל התובע, מיד לאחר החיסונים, הן תופעות מוכרות, אשר חברת פייזר עצמה פרסמה, כחלק מדיווחיה ל – FDA, כחלק מרשימת תופעות הלוואי האפשריות לחיסון הקורונה מתוצרתה.

לדבריו, מאחר שתכשיר החיסון הוא בעצם חיקוי של הנגיף, התופעות הקליניות שהוא מעורר בהחלט יכולות לחקות את התופעות של המחלה עצמה.

המומחה מדגיש בחוות דעתו, שדווקא משום ששיעור הנזק והסכנה של החיסון נגד קוביד-19 נשאר מאוד נמוך בהתחשב במאות מיליוני האנשים שקבלו אותו עד עתה, אסור להתעלם מאותם המקרים שבהם קיימת עדות מהימנה לנזק ולפגיעה משמעותית בבריאות המטופל, כמו במקרה הנדון.

קורונה תביעת פיצויים מיליון שקל חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד