כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נלחם בגבורה מול המצרים

הלך לעולמו אפרים חירם גיבור ישראל וניצול שואה

אפרים חירם שהיה לאחד מגיבורי הצניחה בצה"ל וניצול שואה, הלך לעולמו בגיל 89. הוא כיהן בעבר כראש מועצת רמת השרון. חירם הקים את גדוד 202 בצנחנים, לחם במלחמת ששת הימים, ובלבנון

הלך לעולמו אפרים חירם גיבור ישראל וניצול שואה
אפרים חירם ז"ל עם חיילים ביום השואה האחרון צילום: באדיבות המצלם

ניצול השואה אפרים חירם, אחד מגיבורי הצניחה בצה"ל ומי שכיהן כראש המועצה של רמת השרון, הלך לעולמו אתמול (שלישי) בגיל 89.

חירם הוברח מגטו ורשה לפני שהחלו הגירושים וחי בזהות בדויה אצל משפחה פולנית, עלה בהמשך לארץ שירת בתותחנים ואחר כך בצנחנים. חירם הקים את גדוד 202 בצנחנים, לחם במלחמת ששת הימים, ובלבנון, הוא השתחרר מצה"ל, בדרגת תת-אלוף.

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה האחרון, ביקרו בביתו של חירם לוחמי פלוגת ח"ץ חרדים צנחנים מגדוד 202, הגדוד אותו ייסד והיה למפקדו הראשון. החיילים התפללו לזכר הנרצחים בשואה, חמי טרכטנברג, אחד החיילים כתב בחשבון הטוויטר שלו "‏תא"ל במיל' אפרים חירם הלך לעולמו אתמול, ניצול שואה ממקימי הארץ וממקימי גדוד 202 צנחנים, גיבור ישראל לוחם עז נפש, זכיתי לשמוע ממנו את סיפורו ביום השואה האחרון, יהי זכרו ברוך".

חירם הוברח כילד מגטו ורשה רגע לפני שהחלו הגירושים למחנות ההשמדה. שנתיים וחצי הוא עבד במשק של משפחה פולנית בזהות בדויה. הוא עלה לארץ ב-1946 בגיל 12, הוא התנדב לצנחנים, וב-1956, הוא צנח במיתלה כמפקד מחלקה בצנחנים. הגדוד הצניח שתי מרגמות 120, וחירם תפעל אותן בהצלחה רבה שהצילה חיי לוחמים.

בהמשך הוא תכנן ללכת ללימודים, אך שוכנע על ידי אריק שרון להישאר בצבא. הוא הקים גדוד צנחנים 202. גידל בגדוד דורות של מפקדים צעירים ששירתו יחד באותו פרק זמן של שנתיים ראשונות בגדוד. לימים צמחו מהם חמישה אלופי משנה, ארבעה תתי אלופים, שני אלופים ושני רמטכ"לים.



ניצולי שואה חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד