כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בחודש אחד: 14 השתלות כליה בישראל

הרב ישעיהו הבר, יו"ר "מתנת חיים": "רשימת הממתינים עדיין ארוכה – החולים משוועים לתורמי כליה שיצילו את חייהם"

בחודש אחד: 14 השתלות כליה בישראל

בשבועות האחרונים הבליטו כלי תקשורת רבים בישראל ובעולם את המהפכה הדרמטית שעשה ראש ישיבה חרדי מירושלים ששינה לחלוטין את כל נושא השתלות הכליה בישראל מן הקצה לקצה.

מומחים, פרופסורים, אנשי רפואה בולטים וניצולים רבים סיפרו על התור הארוך הקיים בישראל להשתלות כליה - אשר הולך ומתקצר ב"ה לאור מציאת תורמים אשר החליטו לתרום כליה ולהציל בגופם יהודים שזקוקים לכליה חדשה בעקבות קריסת כליותיהם, וזאת בעקבות פעילותו של הרב ישעיהו הבר.

העוקבים אחר פעילותה המבורכת של עמותת "מתנת חיים" בראשות הרב ישעיהו הבר, מקבלים מעת לעת הודעות על השתלות שנעשות על ידי העמותה הפועלת כבר שנים במטרה למצוא תורמי כליה לחולי כליות הזקוקים להשתלה להצלת חייהם. אך החודש מדובר היה לכל הדעות בשבירה של כל השיאים, מספר ההשתלות השליש את עצמו - כאשר על פי הסטטיסטיקה של העמותה, מידי חודש מתקיימים כארבעה השתלות כליה, ובחודש האחרון היו לא פחות מארבעה עשר השתלות, ארבעה עשר אנשים שחייהם ניצלו ב"ה באחת.

בין המקרים המדהימים היו יהודים שלא מכירים את החולים כלל, והחליטו במעשה נאצל לתרום להם כליה מן החי, כך היה סיפורו של פנחס, שעה שבני גילו, שוקדים על תלמודם בישיבות הקדושות, נאלץ פנחס כבן 18 תושב ירושלים, לשהות בדיאליזה כשהוא מחובר למכשירים, כך כבר מספר שנים ש"שערי צדק" הוא ביתו השני. אריה, אברך צעיר, אב לשלושה תושב המרכז, התנדב בטוב ליבו לתרום אחת מכליותיו, בהתנדבות, להצלת חייו.

מקרה נוסף וכואב היה של דינה, ילדה בת 6, הסובלת מאי ספיקת כליות ונזקקת להשתלה. יואל, אברך חסידי, אב למשפחה ברוכה, התנדב בטוב ליבו לתרום לה אחת מכליותיו, בהתנדבות, ללא תמורה, רק מתוך רצון להציל נפש מישראל. מקרה נוסף היה זה של יהודי תושב הקריות אב לשניים אשר זקוק היה להשתלת כליה. תושב הישוב פדואל, אב לשישה, החליט להירתם, תרם כליה באמצעות עמותת "מתנת חיים" והציל את חייו. יצוין כי כל תורמי הכליה עושים זאת ללא תרומה וכל אדם שנעזר בעמותה מקבל השתלה בלי לשלם אף אגורה אחת, כאשר העוסקים במלאכה גם הם מתנדבים.

"אין ספק שהצלחנו בשנים האחרונות לשנות במעט את חוסר המודעות של הציבור בכל הנושא של השתלת כליות ולגרום לכך שרבים ב"ה יינצלו בגלל תרומת כליות של יהודים שמצילים את חיי זולתם, בגופם ממש", אומר הרב ישעיהו הבר אשר עבר בעצמו השתלת כליה לפני מספר שנים, ומאז כאמור נרתם לנושא בכל נפשו ומאודו, "למרות ההשתלות הרבות שהיו בשנים האחרונות, בהם יהודים רבים ניצלו ממוות לחיים ממש, רשימת הממתינים להשתלות כליה היא עדיין ארוכה מדי ונמשיך בעז"ה לעשות כל מאמץ אפשרי כדי שכמה שיותר אנשים מכל שדרות הציבור, יסכימו לתרום כליה מן החי, שהיא מותרת הלכתית ורפואית, ולזכות במצוה הגדולה ביותר שיש, הצלת נפשות מישראל בגופם".
הבר כליה השתלה הצלת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד