י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרעי: "אסור לתת לקיצונים משמאל ומימין להוביל"

יו"ר ש"ס אמר בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" כי הנושא החברתי צריך להיות בבסיס הממשלה הבאה

צלם:אהרן ברוך ליבוביץ
צלם:אהרן ברוך ליבוביץ

ש"ס לא מצהירה על תמיכה בנתניהו: יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הצהיר הערב (א') כי לא חשוב מי יעמוד בראשות הממשלה הבאה. "חייבים ממשלה רחבה אחרי הבחירות ולא חשוב מי יעמוד בראשה, הנושא החברתי צריך להוביל, הוא צריך להיות בבסיס הממשלה הבאה", כך אמר דרעי בשיחה עם סטלה קורין ליבר בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

דרעי הוסיף עוד כי "ממשלה רחבה נדרשת בעיקר כשאין לנו פרטנר, אנחנו צריכים ליצור אווירה אחרת ולא לתת לקיצונים משמאל ומימין להוביל. אני אשאף לפעול שהממשלה תהיה מתונה בכל הנושאים האפשריים" הוסיף. "מחר הכנסת תפזר את עצמה. אין דרך אחרת. הבחירות יתקיימו ב-17 במארס".

לדברי דרעי, "אם מישהו היה צריך לקבל הוכחה למה עדיף את ש"ס בקואליציה אז הוא קיבל אותה עכשיו. אני וחברי נשים את כל כובד המשקל על צמצום הפערים ועל השכבות החלשות, בוזי הרצוג וכחלון הם שותפים טובים לעניין הזה. כל הסוקרים אומרים שכחלון מאיים מבחינת מנדטים אבל אני רואה בו שותף מלא לנושאים החברתיים, אני אומר לו וולקאם, ברוך הבא".

באשר לסירוב החרדים להצטרף לממשלה חלופית בכנסת הנוכחית אמר דרעי כי "אם היינו צריכים לבחור בין ממשלה שלא יכלה למשול לבין בחירות אז לטובת הציבור עדיף בחירות. אנחנו זוכרים איך בצוק איתן באמצע ישיבות קבינט שרים היו עושים מסיבות עיתונאים, מבקרים את הרמטכ"ל, בנושא הכלכלי יש שיתוק מוחלט, כל שנה מוסיפים עוד 50 אלף ילדים לקו העוני, שר אוצר שאומר שהוא דואג רק למעמד הביניים- לכן כשעל כף המאזניים בחירות , שזה רע, אל מול ממשלה לא מתפקדת בכל נושא- עדיף בחירות. היתה אפשרות להקים ממשלה חלופית, אבל זה לא אוטנטי. ממשלה באופן טבעי צריכה למשול ארבע שנים. היא לא טבעית ולא מחוברת מלכתחילה".

דרעי המשיך ואמר כי הסיבה להקדמת הבחירות אינה החרדים. "הכנסת הולכת לבחירות לא בגלל החרדים, אם הוא לא היה מקדים את הבחירות אז אחרי התקציב ומעמ אפס יש עתיד היתה מפילה את הממשלה, ביבי רק הקדים את הבחירות בחודש אחד. הם ניסו להקים ממשלה חלופית בלי נתניהו או להפיל אותו וללכת לבחירות. כמובן שגם נתניהו ניסה להקים ממשל חלופית אך לא הצליח".

בנוגע לדרישת החרדים להגדלת הקיצבאות אמר יו"ר ש"ס כי "הלוואי ולא היינו זקוקים לקצבאות, אבל זה כלי עזר לכל מי שהגורל התאכזר אליו, והאכזריות הזו, אין ספק שהורדת הקצבאות הורידה ילדים מתחת לקו העוני. הילידים האלה כבר לא יוכלו לצאת מזה. אני מוכן לחפש תחליפים לקצבאות. הורדת מע"מ על מוצרי יסוד יכולים להיות חלק מחבילה כוללת. הילדים האלה צריכים לחיות בכבוד, הם גדלים כדור שלישי לעוני". לדבריו, ההחרמה של החרדים בממשלה הנוכחית לא היתה לגיטימית.

על מע"מ אפס אמר דרעי כי "ההחלטה פוליטית צינית, ללכת לשלם בשבע השנים הבאות מיליארדים. מבחינת כל רמה מוסרית ערכית מה עדיף - להוריד את יוקר המחיה או לקחת להם? צריך סדרי עדיפויות. נכון, צריך להגדיל את העוגה. הפערים גדלים, בסוף זו הסכנה האסטרטגית הגדולה ביותר".

הפתרון שדרעי מציע הוא להפחית את מחירי מוצרי היסוד. "צריך לקחת מוצרי יסוד, עוף קפוא שמן ביצים, סוכר, ולהפחית את מחירם במטרה להוריד את יוקר המחיה".
דרעי שס חרדים מצב כלכלי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד