י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גלאקסי K: פריצת דרך בצילום? • סיקור

סמסונג מציגה קונספט חדש בדמות ה'גלקסי K' • הרעיון חדשני, הביצוע טוב אבל יש גם חסרונות • סיקור

גלאקסי K: פריצת דרך בצילום? • סיקור
יחצ


עם התפתחות האפליקציות לשיתוף תמונות ותפוצת הרשתות החברתיות, הפך מכשיר הסלולרי לתחליף, לא בהכרח זהה למצלמות הביתיות.

הסמסונג גלקסי k זום מציג גישה חדשה לאוהבי הצילום והינו אידיאלי עבור הצרכן שאוהב לצלם ללא הרף. המכשיר מתהדר באיכות תמונה של 20.7 מגה פיקסל, ווידאו HD שלא היה מבייש גם מצלמות קומפקטיות ביתיות.

אם אתם אוהבים לצלם, ולא מסתפקים רק באפשרויות שמציעות המצלמות המובנות בשאר מכשירי הסלולר, תאהבו את המצלמה הזו.

המכשיר מצויד בטכנולוגית עדשות נשלפות חדשה המספקת זום אופטי x10 במעטפת דקה ומסוגננת להפליא, וגם במרחק המקסימלי שלה אפשר להוציא תמונות חדות וברורות, בתנאי שאתם יציבים מספיק.

מלבד העדשה המוצלחת, סמסונג השכילו להוסיף שלל תכניות שתהנו לצלם איתן, בכל צורה ומצב אפשריים. כמו לדוגמה צילום סלפי, שמזהה את הפנים כאשר המצלמה מכוונת אליכם, התכנית תגרום למצלמה להקליק עבורכם לבד, ללא מגע יד אדם. כמו כן, יש תכניות של צילום ברצף, זיהוי פנים, נופים, מאקרו ועוד.

אופציה נוספת ומוצלחת שהמצלמה מציעה היא האפשרות לשליטה ידנית בפורמטים של הצילום, כמו חשיפה, איזון לובן ותריס, מה שעשוי להקל בתנאי תאורה קשים. מכיוון שאנו מתעסקים עם מכשיר סלולרי בסופו של דבר, אין לו כפתורים יעודיים למצבי הצילום וכל הבחירה נעשית על גבי המסך. לגבי הצילום עצמו, אפשר גם על ידי לחיצה על כפתור הצילום בתחתית המסך, או בעזרת כפתור הצילום הייעודי בצד המכשיר.

המכשיר החדש גם משלב את התכונות והפעולות המתקדמות ביותר לשימושיות המצלמה, לרבות הפרדת AF/AE (הפרדה של פוקוס אוטומטי/חשיפה אוטומטית) לקבלת איזון מדויק בין אור ובהירות, מצב Pro Suggest של הדור הבא המציע 5 מצבי פילטר אופטימאליים, מעקב אחר אובייקטים לקבלת תמונה ברורה וממוקדת של עצמים נעים. כל תכונה מגיעה עם ממשק משתמש פשוט המאפשר למשתמשים ללכוד תמונות ווידיאו בקלות ובאיכות פורצת דרך, בכל מצב.

בתנאי תאורה טובים, המצלמה מפיקה תמונות איכותיות, הצבעים חיים ומדוייקים, למעט הופעת רעשים בחלקים החשוכים של התמונה. למכשיר יש פלאש מסוג קסנון חזק ורחב, שיעזור לכם להתגבר על תאורת לילה ויודע להתמודד טוב עם צילום פרוטרטים בתנאי תאורה קשים. אולם, לפלאש קסנון, יש גם חיסרון בזמן הטעינה, במקרה בו אתם רוצים לצלם תמונות ברצף באיזורים חשוכים, המבזק נטען רק לאחר מספר שניות.

כמעט בכל טלפון נייד שתרכשו היום, תקבלו גם מצלמה איכותית. אך ב-Galaxy K Zoom שהוכרז באפריל 2014, מדובר במצלמה מקצועית במיוחד, שפי שפירטנו לעיל.

לאחר שימוש במשך מספר ימים עם המכשיר, ה-K Zoom עובד בצורה חלקה ללא תקלות. המעבד Cortex A7 של חברת ARM הוא מרובע ליבות במהירות 1.3 ג'יגה הרץ לצד מעבד כפול ליבה Cortex A15 במהירות 1.7 ג'יגה הרץ מסוג Exynos 5260 Hexa של סמסונג, כאשר הזיכרון RAM עומד על 2 ג'יגה.



המכשיר מעוצב בצורה טובה, כך שחלקו האחורי מעוגל ונוח, מה שנותן אחיזה נוחה במיוחד. אולם משקל המכשיר מעיב מעט על היתרון. מסך המכשיר Super AMOLED בגודל 4.8 אינץ' (121.9 ס"מ) ברזולוציית HD 1,280×720 פיקסל, והוא בעל צפיפות של 306 פיקסלים לפי אינץ'.

מכשיר ה-K Zoom ממשיך את ההתקדמות בשימוש עם מודם דור 4 המאפשר גלישה במהירויות גבוהות, כפי שמכילים המכשירים S5 וה-ALPHA. אולם, תמיכה בדור 4 מוגבלת בישראל ונתמכת רק באיזורים מסויימים.

נפח האחסון הוא 8 ג'יגה, שמשרת היטב את דרישות המכשיר. בשביל שימוש סביר במצלמה, תהיו חייבים להוסיף זיכרון באמצעות כרטיס מיקרו SD, עד 64 ג'יגה.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד גרסת קיטקט 4.4.2, הפועלת במהירות וללא גמגומים, עם ממשק הטאצ' וויז המוכר ממכשיר ה-S5. בקרוב, אמור המכשיר לזכות בעידכון לגריסת אנדרואיד לולי-פופ 5.0.

הסוללה מגיעה בקיבולת 2,430 מילי אמפר ובשימוש סביר, היא מצליחה גם להחזיק ללא בעיה עד שעות הלילה. למשתמשים הכבדים, המכשיר יחזיק מעמד פחות.

מחירו של המכשיר בארץ עומד על כ-2,499 ש"ח, וניתן גם למצוא אותו באתרי הרשת במחיר זול יותר משמעותית.

סיכום:
חסרונות: מכשיר כבד יחסית למכשירים חכמים. זיכרון מועט לשימוש במצלמה. הפוקוס, לוקח לו יותר מידי זמן להתפקס על האובייקט. הפלאש בצילום רציף אינו פעיל.

יתרונות: מצלמה איכותית, זום אופטי מעולה. סוללה סבירה לשימוש רגיל. מסך טוב. פיצ'רים חדשים לצילום מקצועי.

היות והמכשיר נבנה בעיקר בשביל מצלמה, נחלק את הציון לשניים. מצלמה 9, מכשיר 7.

















galaxy K ZOOM סמסונג סיקור מצלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד