י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עין לא נותרה יבשה

תיעוד: האדמו"ר מגור הפתיע את היתומים בשמחת בית השואבה

האדמו"ר מגור הגיע אמש למעמד שמחת בית השואבה שנערך ע"י ארגון "הבן יקיר" ליתומי החסידות • ללא הודעה מוקדמת ערך במקום הגרא"י שפירא מבחן פומבי ליתומים שהראו בקיאות מרשימה • המעמד נערך בנדבת הנגיד הר"ר בני בייטל מארצות הברית • מרגש

תיעוד: האדמו"ר מגור הפתיע את היתומים בשמחת בית השואבה
הרבי מגור בשמחב"ה עם היתומים צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מגור הגיע אמש (שלישי) להשתתף במעמד שמחת בית השואבה שנערך על ידי ארגון "הבן יקיר" שבנשיאות בנו הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר ליתומי החסידות בירושלים.

שמחת בית השואבה נערכה אמש בנדבת הנגיד הר"ר בני בייטל מארצות הברית כאשר עשרות ילדים ובחורים יתומים זוכים לשעות של התעלות וקורת רוח בסוכת ענק בירושלים.

הס הושלך במקום עת הופיע בהדרו האדמו"ר מגור אשר הגיע במיוחד למקום בכדי להוקיר ולחזק את יתומי החסידות אשר למרבה הצער אבדו את אחד מהוריהם.

האדמו"ר נכח במקום באורח חריג שעה ארוכה כאשר לפתע וללא הודעה מוקדמת ערך הגאון רבי אברהם ישעיהו שפירא מבחן פומבי מעמיק לעשרות היתומים שהראו בקיאות מרשימה בכל נבכי הש"ס. הרבי שהתרגש מן המעמד אף חילק לילדים יין זאת לאחר שהגרא"י שפירא כינה אותם "תלמידי חכמים" במענה לשאלת הרבי האם הם תלמידי חכמים שראוי להביא להם יין כפי שמבואר במדרש.

הגרא"י שפירא ציין בדבריו כי הוא הגיע אף מספר פעמים לווילה של היתומים בעיר אשדוד שם הוא נפעם מבקיאותם המרשימה אשר מוכיחה כאלף עדים את הצלחת סדרי הלימוד שיזם האדמו"ר במסגרת ה"מזומנים". הרבי התרגש לשמוע על היקף הידיעות של היתומים עד למאוד.

בדבריו ציין הגרא"י שפירא את המסירות הרבה של ארגון "הבן יקיר" והעומד בראשה בנו של האדמו"ר הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר ואמר כי, "כשהגעתי לווילה של היתומים באשדוד נפעמתי מההשקעה של הארגון והעומד בראשה הן ברוחניות והן בגשמיות לכל יתום ויתום בצורה מעוררת השתאות. זה משהו שלא מצוי".

עין לא נותרה יבשה שעה ששוררו היתומים במעמד האדמו"ר שירי רגש מעומק הלב והורמו טפחיים מעל לקרקע. האדמו"ר אף חילק ליתומים תפוחים ובירך אותם באופן אישי כאשר בנו הרה"צ רבי שלמה צבי מזכיר את בקשותיהם בפרטות.

במעמד אף השתתפו עשרות אלמנים מהחסידות יחד עם ילדיהם אשר נהנו ממעמד שטרם נראה כמותו אשר הסתיים בשעות הקטנות של הלילה מתוך הרגשה עילאית של התרוממות וקרבה בימי חג זמן שמחתנו.

שמחת בית השואבה האדמו"ר מגור יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד