י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ככל שתרדפו את היהדות - היהדות תתעצם"

בגלל יום כיפור: עורך העיתון החילוני הגיע לראשונה בחייו ל'ברכת הכהנים'

"הגעתי למסקנה שאחד הקטליזטורים הגדולים שגרמו לי לעשות זאת - זה מה שקרה ביום כיפור בתל אביב". כך מסביר עורך העיתון 'מעריב' דורון כהן את הגעתו הבוקר לראשונה בחייו למעמד ברכת הכוהנים בכותל

בגלל יום כיפור: עורך העיתון החילוני הגיע לראשונה בחייו ל'ברכת הכהנים'
ברכת כהנים צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

עורך העיתון 'מעריב', דורון כהן הפתיע בפתח תוכניתו הערב (רביעי) ברדיו 'גלי ישראל' וסיפר למאזינים: "הבוקר, לראשונה בחיי השתתפתי במעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי והיה מאוד מרגש. היו לי מחשבות איך עשיתי את זה ולמה עשיתי את זה והגעתי למסקנה שאחד הקטליזטורים הגדולים שגרמו לי לעשות זאת - זה מה שקרה ביום כיפור בתל אביב".

לדבריו, "ההתנהלות הזאת גרמה לי לתת קונטרה. פתאום אני חושב שככל שרודפים את הדת ומתנהגים בצורה כזאת נוצרת ריאקציה. ככל שתרדפו את היהדות - היהדות תתעצם".

עורך מעריב, דורון כהן. (צילום מסך ערוץ 14)

כהן, כך מסתבר חזה יומיים לפני יום הכיפורים את מה שצפוי להתרחש בתל אביב וכתב: "אם הייתי גר בירושלים הייתי מצביע בבחירות המקומיות למרצ כדי להגן על המיעוט החילוני בעיר מתחרדת. מכיוון שאני גר בתל אביב - אצביע לאחת המפלגות הדתיות כדי להגן על מיעוט שומרי המסורת בעיר מפני העריצות המתפתחת של הרוב החילוני".

במוצאי יוה"כ כתב: "רק מזכיר שכתבתי את זה כבר ביום שישי, יומיים לפני ״מאורעות כיפור״. קורא לכל חבריי הליברלים והדמוקרטים האמיתיים בתל אביב להצטרף אליי ולהצביע למפלגות הדתיות כדי להגן על המיעוט הנרדף בעיר מול עריצות הרוב. אין מעשה דמוקרטי וליברלי מזה".

בנוסף עקץ את ראש הממשלה נפתלי בנט וכתב: "באיזה צד נפתלי בנט? של המתפללים או של המוחים? או שהוא גם בעד המתפללים וגם בעד המוחים נגד התפילה. נמתין בסבלנות". יצוין שעד כה בנט לא הגיב בשום צורה למפגן השנאה בעצם היום הקדוש בשנה.

ברכת כוהנים הכותל המערבי כיכר דיזנגוף יום הכיפורים דורון כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד