כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נקמה על ההדחה

ננסי פלוסי פונתה 'ממשרד המחבוא' שלה בקפיטול

חברת בית הנבחרים ננסי פלוסי סולקה ממשרד "המחבוא" שלה לאחר שלא עשתה דבר כדי לעזור ליו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי בהצבעת הדחתו מהתפקיד. סטני הוייר, עוד מנהיג דמוקרטי לשעבר פונה גם הוא ממקום המחבוא שלו

ננסי פלוסי פונתה 'ממשרד המחבוא' שלה בקפיטול
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

הכעס מהדחתו של יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי התפשט כעת לנדל"ן הקונגרס הנחשק ביותר. היו"ר לשעבר, ננסי פלוסי, פונתה ממשרד "המחבוא" שלה בקפיטול על ידי ועדת הממשל של בית הנבחרים שבשליטת הרפובליקנים ונאמר לה להתפנות עד סיום יום העסקים אתמול (רביעי).

מקארתי מתכנן להשתלט על מקום "המחבוא" של גב' פלוסי בשבוע הבא, כך אמר אדם שמכיר את המקרה ל'ניו יורק טיימס', משרדי "המחבוא" הם סוויטות קטנות הממוקמות בקפיטול עצמו, קרוב להצבעות בקומת הבית ולכל מה שמתרחש. סטני הוייר, עוד מנהיג דמוקרטי לשעבר, פונה גם הוא ממקום "המחבוא" שלו.

גב' פלוסי אמרה ביום שלישי שהיא סולקה על ידי פטריק מקהנרי, הרפובליקני מצפון קרוליינה והיו"ר הזמני, שהוא בן ברית קרוב של מקארתי. אך לדברי מי שמכיר את המצב, ההחלטה לפנות את גב' פלוסי התקבלה למעשה על ידי מקארתי בדרכו החוצה מהתפקיד.

המיינסטרים הרפובליקנים זועמים על כך שהדמוקרטים לא עזרו להציל את מקארתי על ידי תמיכה של כמה בודדים מהם שאולי היו מונעים את הדחתו. הדמוקרטים השיבו שהם לא סומכים על מקארתי ושהדחתו לא הייתה באחריותם. הם גם אמרו שהרפובליקנים צריכים למקד את זעמם בעריקים מהימין הקיצוני.

משרדי "המחבוא" הם מקומות להפוגה בין הצבעות או לשתות משקאות קלים לאחר שעות העבודה עם עמיתים. המקומות הללו בקפיטול הם הטבה השמורה בעיקר לסנאטורים, אם כי לרשות היו"ר עומדים כמה מקומות לחלק לפי גחמתם. בקיץ 2021, גב' פלוסי הקצתה מקום מסתור לליז צ'ייני, הרפובליקנית שהצטרפה לוועדת בית הנבחרים ב-6 בינואר כסגנית היו"ר שלה וקיבלה איומי מוות.

 

 

 

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד