כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עקיצה כואבת

עובד מוזיאון החליף ציור מקורי במזויף ומכר את המקורי

עובד במוזיאון בגרמניה החליף ציור מקורי במזויף ומכר את המקורי כדי לממן 'אורח חיים יוקרתי'

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מתוך הסרטון

עובד מוזיאון בגרמניה החליף ציור מקורי עם זיוף ואז מכר את המקור כדי לקנות מוצרי יוקרה, כולל רולס רויס ​​ושעוני יד יקרים, כך לפי בית המשפט במינכן.

הגבר בן ה-30, ששמו לא פורסם בשל חוקי הפרטיות הנוקשים של גרמניה, הורשע גם בגניבת שלוש יצירות אמנות נוספות. הוא לא קיבל מאסר בפועל, אך נגזרו עליו 21 חודשי מאסר על תנאי, והוא נאלץ להחזיר למוזיאון יותר מ-60,600 יורו.

"הוא אמר שהוא פעל בלי לחשוב", נכתב בפסיקת בית המשפט. "הוא כבר לא יכול להסביר את התנהגותו היום", האיש, שהיה עובד במוזיאון הגרמני במינכן, עבד בניהול אוספים ממאי 2016 עד אפריל 2018.

במהלך אותה תקופה, הוא גנב את "סיפורו של נסיך הצפרדע" המפורסם מאת פרנץ פון סטוק, החליף אותו בזיוף והעמיד את המקור למכירה פומבית. הוא שיקר לבית מכירות פומביות במינכן ואמר שהציור היה שייך לסבו וסבתו. מאוחר יותר הוא נמכר לגלריה שוויצרית תמורת 70,000 יורו, והאיש קיבל כמעט 50,000 יורו במזומן, לאחר ניכוי עמלות המכרז.

הוא גם גנב שלושה ציורים נוספים מהמחסן של המוזיאון, ומכר בהצלחה שניים מהם, אחת העבודות נמכרה במכירה פומבית והשנייה נרכשה ישירות על ידי בית מכירות פומביות, והניבה לו עוד 11,490 יורו.

הוא השתמש בכסף כדי לשלם חובות ולממן "אורח חיים יוקרתי", נמסר בבית המשפט, והוסיף: "הנאשם ניצל ללא בושה את ההזדמנות לגשת למחסנים ולמכור נכסי תרבות יקרי ערך על מנת להבטיח רמת חיים גבוהה עבור את עצמו ולהשוויץ בכך".

בהצהרה שנשלחה בדוא"ל לרשת CNN, בית המכירות הפומביות מסר כי "פשוט לא ניתן היה לזהות אותם כרכוש גנוב".

"מילאנו את חובת הזהירות שלנו במלואה וחקרנו את הציורים", מסר דובר בית המכירות הפומביות. "אנו מצטערים שהעבודות נגנבו מהמוזיאון, שיתפנו פעולה עם המשטרה בשלב מוקדם ומסרנו את כל המסמכים כדי לפתור את המקרה הזה".

המוזיאון הגרמני מסר ל-CNN כי הוא עושה מאמצים למצוא את הציורים, ושאחד הציורים כבר נמצא ברשות המשטרה. הדובר הוסיף כי האזור שממנו נגנבו הציורים "מובטח מספיק", וכי המוזיאון ערך בדיקת רקע לאיש, שלא היה אז עם עבר פלילי.

גרמניה ציור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד