כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאוחסן בבסיסים אמריקאים

ארה"ב תעביר נשק שנתפס מאיראן - לאוקראינה

ארה"ב תעביר אלפי כלי נשק איראניים לאוקראינה בשל המחסור של צבא אוקראיניה. פיקוד מרכז ארה"ב כבר העביר למעלה ממיליון כדורי תחמושת איראנית שנתפסה על ידי הכוחות המזוינים האמריקניים  

ארה"ב תעביר נשק שנתפס מאיראן - לאוקראינה
הנשק האיראני שנתפס צילום: הצי האמריקני

ארה"ב תעביר אלפי כלי נשק איראניים שנתפסו בעת שהיו בדרכם למורדים הח'ותים בתימן. בנוסף יועברו מיליון כדורי תחמושת לאוקראינה, הצעד עשוי לסייע לאוקראינה בשל מחסור הקריטי שיש לצבא האוקראיני, כך אמרו גורמים אמריקאים לרשת CNN.

פיקוד מרכז ארה"ב כבר העביר למעלה ממיליון כדורי תחמושת איראנית שנתפסה על ידי הכוחות המזוינים האמריקניים, ההעברה בוצעה ביום שני האחרון, כך מסר פיקוד מרכז בהודעה לעיתונות.

"הממשלה השיגה בעלות על אמצעי לחימה אלה ב-20 ביולי 2023, באמצעות תביעות חילוט אזרחיות של משרד המשפטים נגד חיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן", נכתב בהודעה.

משרד המשפטים הודיע ​​במרץ האחרון כי הוא מבקש לחלט מיליון כדורים של תחמושת איראנית, שחיל הים האמריקאי החרים מאיראן בדרך למורדים בתימן.

ממשל ביידן שקל במשך חודשים כיצד לשלוח לאוקראינה באופן חוקי את הנשק שנתפס, והיה מאוחסן בבסיסים אמריקאים ברחבי המזרח התיכון.

במהלך השנה האחרונה תפס הצי האמריקני אלפי רובי סער איראניים ויותר ממיליון כדורים של תחמושת מכלי שייט המשמשים את איראן לשליחת נשק לתימן. התפיסות, המבוצעות לעתים קרובות עם כוחות אזוריים נוספים, היו של כלי שיט קטנים ששימשו להברחת נשק לחות'ים בתימן.

באמצע ינואר האחרון סייעה ארה"ב לכוחות צרפתים לתפוס 3,000 רובי סער שהיו בדרכם מאיראן לתימן, וכן 23 טילים מונחי לייזר נגד טנקים. לאחר התפיסה, ארה"ב לקחה לעצמה את הנשק שהוחרם.

גורמים במשרד המשפטים עבדו יחד כדי למצוא מסלול חוקי לשלוח את הנשק לאוקראינה, כך אמרו גורמים רשמיים, ואחת הדרכים היא באמצעות רשויות החילוט האזרחי של ארה"ב.

משרד המשפטים הגיש השנה לפחות שתי תלונות של חילוט תחמושת ונשק איראניים שנתפסו. מלבד ההודעה במרץ, משרד המשפטים האמריקאי הודיע ​​ביולי האחרון כי הוא מבקש לחלט מעל 9,000 רובים, 284 מקלעים, כ-194 משגרי רקטות, למעלה מ-70 טילים מונחי לייזר נגד טנקים, ולמעלה מ-700,000 כדורי תחמושת שנתפסו מאיראן על ידי הצי האמריקני.

"בסופו של יום, אוקראינה זקוקה לאספקה ​​למאמץ המלחמתי, ולמרות שזה לא פתרון לכל הצרכים הצבאיים של אוקראינה, היא תספק תמיכה קריטית", אמר ג'ונתן לורד, עמית בכיר במרכז לביטחון אמריקאי שדחף את ארה"ב לשלוח את הנשק האיראני שנתפס לאוקראינה במאמר בפברואר האחרון.

לורד הוסיף כי למהלך עשויות להיות השלכות גם על מערכת היחסים של איראן עם רוסיה. "במשך יותר משנה, מל"טים איראנים שימשו לתקיפה ורצח של אזרחים אוקראינים", אמר לורד. "יש צדק פואטי שאוקראינה תשתמש בנשק איראני שנתפס כדי להגן על אנשיה מפני הפלישה הפלילית של רוסיה. בנוסף, מדיניות זו עשויה להפעיל לחץ גדול יותר על היחסים המתפתחים בין מוסקבה לטהראן".

איראן ארצות הברית מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד