כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי פיצוץ התפילה בכיפור

נמשכת רדיפת הדת בתל אביב: ביהמ"ש לצד העירייה

ארגון 'ראש יהודי' הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בת"א נגד עיריית תל אביב יפו בגין ביטול ההיתרים שניתנו להקמת סוכה וקיום הקפות שניות ברחובה של עיר, אולם העתירה נדחתה. בארגון מתכוונים לערער לעליון

נמשכת רדיפת הדת בתל אביב: ביהמ"ש לצד העירייה
הקפות שניות, ספר תורה צילום: Aharon Krohn/Flash90

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירת 'ראש יהודי' נגד עיריית תל אביב-יפו בנושא ביטול ההיתרים שניתנו לארגון להקמת סוכה וקיום הקפות שניות באזור כיכר דיזנגוף.

ההיתרים בוטלו לאחר שבערב יום הכיפורים התפתחו עימותים בין תושבי תל אביב לאנשי 'ראש יהודי', שניסו לקיים בכיכר תפילה עם מחיצה בין גברים לנשים. בארגון מסרו כי יערערו לבית המשפט העליון, זאת למרות שאותו בית משפט עליון דחה את עתירת 'ראש יהודי' גם לגבי התפילה ביום הכיפורים.

בפתח הדיון במחוזי, מסר יו"ר הארגון ישראל זעירא הצהרה לתקשורת שבה אמר: "עם ישראל צמא לתורה ולקדושה עם כיפה ובלי כיפה. כשפוגעים בנקודת הקודש הפנימית יש התקוממות. גם הציבור החילוני והמסורתי נותן כבוד לתורה".

לדבריו, "לא הייתה שום הצדקה לפוצץ את התפילה ביום הכיפורים. ההפגנות נגד התפילה הן אירוע פוליטי-אנרכיסטי של אנשים שלא אוהבים את זה שעם ישראל צמא לתורה ולתפילה".

"התרגשנו בשנה שעברה כשאלפיים וחמש מאות איש השתתפו בתפילת נעילה בכיכר דיזנגוף. התרגשנו כשעיריית תל אביב התגאתה בתפילה הזאת כשפרסמה תמונה מהתפילה בסושיאל של העירייה. גם עורך ארץ נהדרת מולי שגב ריגש אותנו כשכתב לאחר התפילה פוסט יפה בעד ארגון ראש יהודי, ועל כמה שראש יהודי מאפשר לכל אחד להתפלל באופן שהוא מבין. אז מה השתנה השנה?".

"אנחנו מאמינים שגם אלה שהפריעו לנו השנה כבר הספיקו לחזור בתשובה על המעשה הזה, והאירוע במוצאי שמחת תורה, במידה ובית המשפט יאשר, יהיה כזה שלא היה כמותו בכל תולדות תל אביב".

ישראל זעירא ראש יהודי עיריית תל אביב בניית סוכה כיכר דיזנגוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד