כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

20 סנאטורים דמוקרטיים מודאגים מההסכם המתגבש עם סעודיה

סנאטורים טוענים כי הם מודאגים מהוויתורים של הממשלה מול הסעודים בתחום ברית ההגנה והגרעין. בנוסף, לדבריהם כל הסכם חייב לכלול צעדים משמעותיים מול הפלסטינים

20 סנאטורים דמוקרטיים מודאגים מההסכם המתגבש עם סעודיה
גבעת הקפיטול. אילוסטרציה צילום: unsplash

קבוצה של 20 סנאטורים דמוקרטים מודאגים מהוויתורים של הממשל האמריקני מול הסעודים בתחום ברית ההגנה והגרעין - כל הסכם צריך לכלול צעדים משמעותיים מול הפלסטינים. אמרו הסנאטורים.

במכתב הם מציינים כי לאורך ההיסטוריה, ערבויות ביטחוניות דרך ברית הגנה נעשו רק עם ממשלות דמוקרטיות שלהן ערכים משותפים עם ארה"ב.

עוד נכתב כי ברית הגנה עם משטר כמו ערב הסעודית, מדינה שלא מכבדת זכויות אדם, והתנהלות חסרת אחריות במישור הבינלאומי, שיחייב את ארה"ב, צריך להיות מוכח שמדובר באינטרס אמריקני.

הסנאטורים טוענים כי צריך לבחון ברצינות האם זה אינטרס אמריקני לסייע לסעודיה לבנות תוכנית גרעין. "לאור מקרים כמו המלחמה בתימן - צריך להבטיח שכל העברת נשק תהיה לצרכי הגנה".

"על כל הסכם לכלול צעדים משמעותיים מול הפלסטינים שישמרו את פתרון שתי המדינות: הבטחה לא לספח שטחים, לא לבנות התנחלויות ולא להרחיב, פירוק מאחזים בלתי חוקיים, ולאפשר לאוכלוסייה הפלסטינית תנועה וגידול טבעי", כותבים הסנאטורים.

סעודיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד