כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שדרוג המערכות

עם 7 מושבים: סקודה קודיאק חדש והיברידי

סקודה שילבה מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות שלא היו קיימות בדור הראשון. זה כולל סייען לפניה בטוחה בצמתים, חניה מרחוק בעזרת אפליקציה ושדרוג המערכות הקיימות

עם 7 מושבים: סקודה קודיאק חדש והיברידי
דור שני של סקודה קודיאק הוא אבולוציה מדודה של הדגם. מציע מרווח מוגדל בפנים ויחידת הנעה היברידית צילום: סקודה

זה הדור השני של סקודה קודיאק – דגם עוגן חשוב מאד בשוק הישראלי ואופצייה משמעותית למי שצריך רכב עם 7 מושבים. סקודה בהודעתה מציינת לא רק שהיא ייצרה עד היום 841,900 יחידות של הרכב הזה אשר הופץ עולמית ב-60 שווקים, אלא גם את השינויים העיצוביים שעבר המרכב, שינויים שהאריכו את המרכב ב-5.0 ס"מ, שיפרו את מקדם הגרר האירודינאמי (חשוב להפחתת צריכת הדלק ורעשי הרוח) בעוד שבסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ועומד על 279 ס"מ.

אבל לצד לוח מחוונים דיגיטלי חדש, ומסך מולטימדיה 13 אינץ' – המוסיף לארשת הטכנולוגית של הרכב – סקודה מציגה לראשונה בקודיאק גרסת פלאג-אין הייבריד עם טווח חשמלי של כ-100 ק"מ. יחידת ההנעה הזו משתמשת במנוע 1.5ל' (לא ה-1.4ל' מהפלאג-אין האחרים שאנו מכירים במוצרי קבוצת VW) המפיק 150 כ"ס וזה מצטרף למנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 204 כ"ס היורדים לגלגלים קדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. למערכת החשמלית יכולת טעינה של 11 קו"ט AC או עד 50 קו"ט של DC מתוק.

סקודה מציינת כי למרות הסוללה הגדולה (קיבולת של 25.7 קוט"ש), היא הצליחה לשמור על נפח תא מטען של 745 ל'. בנוסף, לגרסת הפלאג אין יש פיצ'רים ייחודיים בממשק המולטימדיה.

בנוסף, סקודה מציעה מנועי בנזין ודיזל בטווח הספקים שבין 150 ל-204 כ"ס כאשר בגרסאות הבכירות והחזקות ביותר קיימת גם הנעה כפולה. מאחור, בשורה השלישית החשובה ביותר, יהנו היושבים שם ממרווח ראש מוגדל ב-15 מ"מ שמעלה את המרווח מבסיס המושב לתקרה ל-920 מ"מ שזה אמור להספיק גם לנוסעים בוגרים. הצמיחה בממדים מתבטאת גם בנפח תא מטען גדול יותר בכל אחד ממצבי הקיפול האפשריים של המושבים שברכב.

בתחום הבטיחות גם כן יש התקדמות עם העתים וסקודה שילבה מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות שלא היו קיימות בדור הראשון. זה כולל סייען לפניה בטוחה בצמתים, חניה מרחוק בעזרת אפליקציה ושדרוג המערכות הקיימות. יהיו עד 9 כריות אוויר, מערכת מתלים אקטיבית ועד אבזור נוחות ובטיחות רב שממנו נראה אצלנו בהתאם לרמות האבזור השונות שבהן סקודה קודיאק החדש ישווק אצלנו בשנה הבאה.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד