כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כבר בסיבוב הראשון

הסקר שחוזה: כך יסתיימו הבחירות בבית שמש

סקר דיירקט פולס חושף: רה"ע בית שמש עליזה בלוך בדרך לניצחון עם 44% כבר בסיבוב ראשון | שני המועמדים הנוספים, משה אבוטבול ושמואל גרינברג, נמצאים בפער גדול מאחוריה עם 29% ו-27% בהתאמה

הסקר שחוזה: כך יסתיימו הבחירות בבית שמש
בחירות מקומיות, ארכיון צילום: פלאש 90

מסקר שנערך בערב חג הסוכות באמצעות חברת 'דיירקט פולס', עולה כי ראש העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, זוכה לתמיכה של 44% בקרב בעלי הדעה בעיר ומנצחת בבחירות כבר בסיבוב הראשון. שני המועמדים הנוספים, משה אבוטבול ושמואל גרינברג, נמצאים בפער גדול מאחוריה עם 29% ו-27% בהתאמה.

הסקר נערך בקרב 2,537 נדגמים מקרב כלל האוכלוסיות בבית שמש, מכלל המגזרים והשכונות. 53% מתושבי העיר מחזיקים ברשותם טלפון סלולרי חכם והם נדגמו באמצעים דיגיטליים טכנולוגיים, ו-47% מהתושבים הם בעלי טלפון כשר שנדגמו באמצעות מערכת קולית אוטומטית.

עוד עולה מהנתונים, כי בקרב תושבי העיר מהציבור הכללי, ראש העיר עליזה בלוך זוכה לתמיכה חסרת תקדים של 70%, לעומת שני המועמדים הנוספים שמגיעים לפחות מ-20% תמיכה. נתון זה שומט את הניסיון של חלק מראשי המפלגות הציוניות להעביר את תמיכתם אל אחד המועמדים החרדים, כיון שהציבור הכללי בעיר מביע את תמיכתו בבלוך בצורה מובהקת ביותר.

גם בחלוקת המנדטים לפי מפלגות ישנה דרמה אמיתית, כאשר מפלגת דגל התורה זוכה ל-19% תמיכה וכך גם מפלגת ׳בית שמש מאוחדת׳ של ראש העיר בלוך שמזנקת ל-19% לאחר חמש שנות כהונה מוצלחות. מפלגת הליכוד, שסירבה עד כה להביע את תמיכתה בראש העיר בלוך, משלמת מחיר יקר וצוללת ל-9% תמיכה בלבד. המפלגה הכלל חרדית החדשה בראשות מוטי לייטנר מפתיעה, וזוכה כבר עכשיו ל-4% תמיכה, זמן קצר לאחר שהוקמה.

המפלגות החסידיות אגודת ישראל ושלומי אמונים, זוכות ל-10% ו-9% בהתאמה, וביחד הן משתוות לכוחה של דגל התורה. ש״ס עם 13% ושתי המפלגות הדתיות-לאומיות, הציונות הדתית בראשות נתי גבאי והבית שלנו בראשות רינה הולנדר, זוכות ל-3% כל אחת. כך גם מפלגת בני תורה של מלאכי כי טוב.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ, עבור סיעת בית שמש מאוחדת בראשות עליזה בלוך, בתאריך ה-28 בספטמבר 2023, באמצעות מערכות דיגיטליות בשילוב פאנל, בקרב 2,537 נדגמים בוגרים (17+) המהווים מדגם מייצג של כלל תושבי העיר בית שמש. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.2% ± בהסתברות של 95%.

בית שמש בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד