ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"מזעזע ומטריד"

ת"א: האב השכול התפלל - ונדחף באלימות

ליאו די, שאשתו ובנותיו נרצחו השנה בפיגוע הירי בבקעה, נדחף הבוקר באלימות במהלך תפילה שערך בכיכר דיזנגוף. בן גביר: "הנחתי את המשטרה לפעול באופן נחוש נגד הפורעים"

 ליאו די
ליאו די צילום: קרדיט: דוברות מועצה מקומית אפרת

ליאו די, ששכל את אשתו ואת שתי בנותיו בפיגוע הירי השנה בבקעת הירדן, התפלל הבוקר בכיכר דיזנגוף, זאת בעקבות העימותים במקום ביום כיפור. במהלך תפילתו נדחף באלימות על ידי מפגין שהגיע למקום. במהלך התפילה הוצבו מחיצות שהוסרו על ידי פקחי עיירית תל אביב.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר כי "התיעוד בו נראה ליאו די, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע הירי בבקעה נדחף על ידי מפגין בכיכר דיזנגוף, רק בגלל שהעז להתפלל ולהחזיק ארבעת המינים ברחובה של עיר הוא מזעזע ומטריד. אני מגנה את זה בכל תוקף. הנחתי את המשטרה לפעול באופן נחוש נגד אותם פורעים בדיוק כמו שעצרו את היורקים אתמול לעבר צליינים".

חבר הכנסת שמחה רוטמן האשים: "תקפו אב ובעל שכול, אדם נעים הליכות שקורא לאחדות כל העת, עטור בטלית ומחזיק ארבעה מינים, בלב תל אביב. האחריות להסתה הזו נמצאת אצל ‎יאיר לפיד ובני גנץ שחיכו לאישור משקמה ברסלר כדי לגנות בחצי פה את התקיפה ביום כיפור. לא יעזור להם. מדינת ישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית: "ליאו די, גיבור ישראל. איחד את כולנו רגע אחרי שאיבד את אשתו ושתי בנותיו, זוכה לאלימות מצד אנשים שהריחו יהדות וביקשו לשבש. מחזק את ידיך ליאו. בטוח שתמשיך לחפש גם בסיטואציה הזו את המאחד ביננו ותמשיך הלאה. לא תצליחו לקעקע הזהות היהודית של מדינת ישראל".

סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר הוסיפה: "ליאו די אדם כ״כ מיוחד, כזה היה לפני הטרגדיה ועל אחת כמה וכמה אחריה. אוהב ישראל, כל אדם באשר הוא אדם, ולכן לדעתי הוא לא יגיש תלונה במשטרה. לבטח כבר סלח לאיש החצוף הזה, שצריך לעמוד למשפט על מעשיו".

גם בליכוד גינו את התקיפה. חבר הכנסת אופיר כץ אמר: "מי שעוד נשאר במחאה הזו, הם עדר שטוף שנאה וחסר אנושיות, אנחנו רואים את זה כל פעם יותר ויותר. אלימות כלפי אב שכול, שכל ״חטאו״ היה שהתפלל והחזיק את ארבעת המינים. תתביישו. המסורת היהודית ניצחה לאורך אלפי שנים מול מתקפות אלימות, זה גדול מכם".

תל אביב כיכר דיזנגוף ליאו די

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד