י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברגע האחרון: חוק ההסתננות אושר בועדת הפנים

הצעת החוק הממשלתית למניעת הסתננות תמנע את סגירתו של מתקן 'חולות' ושחרורם של אלפי שב"חים

מעצר שבחים. צילום: עוזי ברק
מעצר שבחים. צילום: עוזי ברק

ועדת הפנים של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית למניעת הסתננות.

שר הפנים גלעד ארדן: "הוויכוח כאן הוא בין 2 קבוצות פוליטיות: בין אלה שרואים בישראל קודם כל כמדינתו האחת והיחידה של העם היהודי ובין גוש השמאל שלצערי מוכן לסכן זאת. למרות שלא מדובר בהסדר המושלם, הצלחנו במאמץ רב להעביר את החוק, למנוע את פיזור מתקן 'חולות' ושחרורם של אלפי מסתננים לרחובות דרום ת"א ולשוק העבודה. תושבי דרום ת"א זכאים לביטחון אישי ולהשבת מרקם החיים לו היו רגילים. אנחנו צריכים להסתכל להם בעיניים ולסייע להם להשיב את חייהם לקדמותם".

ח"כ אלי ישי התייחס בטרם עבר החוק ואמר: "היום תעלה הצעת חוק המסתננים להצבעה במליאת הכנסת. החוק הוא עקר מתוכן ואינו בעל אמצעי אכיפה מהותיים שימנעו מפולשים להסתנן ארצה ויובילו להחזרתם לארצם. מטרת החוק ובשל כך נתמוך בו היא רק למנוע בינתיים את סגירת מתקן חולות שיזמתי את הקמתו ולכן חובה על הממשלה הבאה לחוקק חוק מורחב שבו יש כח באמצעי אכיפה להרתיע מסתננים מחד ומאידך להחזיר אותם הביתה".

חברת הכנסת איילת שקד התייחסה אף היא לנושא בטרם עלה להצבעה: "על מנת שחוק ההסתננות יעבור היום, ועל מנת שמתקן חולות לא יסגר, היה עלינו להעביר את הצעת החוק הממשלתית היום על ידי סגירת הסכמות עם יש עתיד. אני מקווה שבממשלה הבאה נעביר תיקון יסודי לחוק כך שניתן לו יותר שיניים להיות מה שהוא אמור להיות-חוק שמונע הסתננות ועוזר למדינת ישראל לשמור על צביונה ובטיחותם של אזרחיה".

"נמשיך לפעול לאיתור שב"חים"
בתוך כך, פעילות לוחמי משמר הגבול אמש (א), הביאה לאיתורם של שבעה שוהים בלתי חוקיים בסמוך לאילת. החשודים הציגו בפני הלוחמים, וככל הנראה גם בפני מעסיקם, אישורי שהייה בישראל מזויפים עם שגיאות כתיב. בתום חקירתם הלילה נכלאו, היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

"אנו נמשיך לפעול לאיתורם של שוהים בלתי חוקיים ומעסיקיהם ונמצה עימם את הדין על פי חוק", כך ציינו במשטרה הבוקר לאחר שפעילות נחושה לאיתור שוהים בלתי חוקיים המבוצעת תכופות על ידי לוחמי מג"ב ומשטרת אילת, הביאה אמש לאיתורם של שבעה שוהים, תושבי יאטה שליד חברון, בסמוך לעיר אילת. ברשות החשודים אותרו אשרות שהייה בישראל שעל פי החשד הנם מזויפים באופן אשר לא הותיר ספק בפני הלוחמים בשל שגיאות כתיב שהודפסו על גבם. שבעת החשודים ומעסיקם הועברו לחקירה בפני חוקרי משטרת אילת שבסיומה שוחרר המעסיק לאחר שנמצא כי אלו הזדהו בפניו בתיעוד המזויף, ואילו החשודים נכלאו. היום תבקש המשטרה, כאמור, להאריך מעצרם בבית המשפט.

ללא כל קשר, חוקרי היחידה המרכזית של המחוז הצפוני עיכבו הבוקר 7 חשודים בשנות ה-20 תושבי כפרים בגולן וכמו"כ שני חשודים נוספים שזהותם ידועה שיעוכבו בהמשך. הם חשודים בהנפת דגלי אויב (חיזבאללה) במהלך אירועים ציבוריים והתכנסויות שיתקיימו במהלך החודשים האחרונים. הם ישוחררו בתנאים מגבילים בסיום החקירה.
שבחים חוק חולות מתקן כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד