י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
נלחם בגבורה מול המחבלים

עשרות יהודים ערכו תפילה במקום בו נפל הרב הרלינג הי"ד

עשרות תושבים מישובי השומרון הגיעו הבוקר לתפילת שחרית באתר מזבח יהושע בהר עיבל, שנמצא תחת סכנת השמדה בידי הרשות הפלסטינית. לאחר התפילה הלכו התושבים לנקודה החולשת על העיר שכם, בה נפל בתאריך זה לפני 23 שנה הרב בנימין הרלינג לאחר קרב עיקש שניהל כנגד עשרות מחבלים ושוטרי הרש"פ, וקראו במקום פרקי תהילים לזכרו. "הגיע הזמן להשיב את הנוכחות היהודית להר עיבל"

עשרות יהודים ערכו תפילה במקום בו נפל הרב הרלינג הי"ד
המתפללים במקום צילום: באדיבות המצלם

עשרות תושבים מיישובי השומרון קיימו הבוקר תפילת שחרית בשטח אתר מזבח יהושע בהר עיבל. אירוע התפילה שמתקיים במקום כבר יום רביעי ברציפות, נערך על רקע כוונת הרשות הפלסטינית להקים שכונת מגורים על שרידי האתר ההיסטורי - דבר שעלות להביא להשמדתו.

לאחר התפילה הלכו התושבים לנקודה במרומי ההר החולשת על העיר שכם, בה נפל בתאריך זה לפני 23 שנה הרב בנימין הרלינג הי"ד לאחר קרב עיקש וארוך שניהל במקום אל מול עשרות מחבלים ושוטרי הרשות הפלסטינית.

הרב הרלינג נפל בהר עיבל כשהוביל במקום סיור של מטיילים יהודים. במהלך הסיור נפתחה לעברם אש תופת מעשרות כלי נשק מכיוון העיר שכם. הרב הרלינג שהיה חמוש בנשק קל וקצר טווח סירב להרים ידיים ובגבורה עילאית הצליח להגן במשך שעות על חברי הקבוצה, עד שנפל מכדורי האויב.

כמה רגעים לפני שנפתחה לעברם אש המרצחים, הספיק הרב הרלינג לקרוא יחד עם חברי הקבוצה את פרק פ' בתהלים בנקודה הצופה על קבר יוסף שננטש באותה השנה, וזעק לקב"ה על בני ישראל שמופקרים בידי אויביהם. הבוקר, חזרו לנקודה בה נפל עשרות תושבים מהשומרון וקראו יחדיו את מזמור התהילים שקרא הרב הרלינג לפני מותו.

בניהו מלט, חבר בפורום מאבק על כל דונם שעוקב מקרוב אחר ניסיונות השתלטות הרש"פ על הר עיבל, מסר הבוקר: "אנו עדים בשנים האחרונות ובפרט בתקופה האחרונה לניסיונות הולכים וגוברים מצד הרשות הפלסטינית להשתלטות על רכס עיבל והאתר ההיסטורי מזבח יהושע. ההתבססות הערבית ברכס היא תוצאה ישירה של היעדר הנוכחות היהודית בו, שהחלה לאחר פינוי החווה היהודית שעמדה בראש ההר לפני כ3 שנים".

"הגיע הזמן להשיב את הנוכחות היהודית ברכס, ולהקים במקום באופן מיידי נקודת התיישבות קבועה שתבטיח את השליטה היהודית בהר ושלומו של המזבח, ותהפוך ברבות הימים לישוב קבע פורח ומבוסס בהר שמהווה את אחת הנקודות האסטרטגיות באזורנו", מסר מלט.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד