ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"אין ראיות"

מה באמת קרה בגרמניה, האם דקרו את המנהיג הקיצוני?

ראש מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" הובהל אתמול לבית החולים. הרשויות שופכות כעת מעט אור על מה שקרה. הוא השתתף באירוע לקראת הבחירות המקומיות בבוואריה, שיתקיימו ביום ראשון הקרוב  

מה באמת קרה בגרמניה, האם דקרו את המנהיג הקיצוני?
משטרת גרמניה צילום: Pixabay

יושב ראש של המפלגה הקיצונית AFD בגרמניה הותקף אתמול אחר הצהריים במהלך אירוע בחירות בעיר אינגולשטאדט שבמדינת בוואריה, ראשי המפלגה בבוואריה האשימו את המערכת הפוליטית בהסתה שהובילה לאירוע, אך לא ברור מה קרה שם. טינו קרופאלה, בן 48, הוא יושב ראש משותף של המפלגה הקיצונית יחד עם אליס ויידל.

התובעים והמשטרה הגרמנית אמרו היום כי "אין ראיות" המצביעות על התקפה על מנהיג משותף של אלטרנטיבה לגרמניה (AfD), טינו קרופאלה, למרות טענות ראשוניות לכך מצד מפלגת הימין הקיצוני.

ההצהרה מגיעה לאחר בלבול והשערות בנוגע למה שגרם לטינו להגיע לבית החולים בעקבות אירוע דקירה ביום רביעי.

גורמים רשמיים ב-AfD ציינו תחילה כי טינו היה מעורב ב"תקרית אלימה" במהלך עצרת בחירות במדינת בוואריה שבדרום גרמניה - שמקיימת בחירות מקומיות ביום ראשון הקרוב.

הפרקליטות במדינה, שבה התקיימה עצרת הבחירות, והמשטרה המקומית פרסמה עדכון. "בשלב זה, אין ראיות לכך שמר קרופאלה הותקף או נדקר", מסרו הרשויות.

על פי ההצהרה, קרופאל הצילם סלפי עם כמה אנשים באירוע, שבו היה מעורב מגע גוף כלשהו. בעודו עושה את דרכו לבמה כדי לנאום, הוא החל להרגיש כאב בזרועו העליונה. הוא פונה לבית החולים באינגולשטאדט. בבית חולים התברר כי יש לו "אדמומיות על זרועו וכן נפיחות", לפי ההצהרה.

הבדיקות הרפואיות שבוצעו עד כה לא גילו שום דבר חשוד, אמרו הרשויות.

גרמניה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד