כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"יש לעשות יותר" | הליגה נגד השמצה על השיח ב-X

"מעריכים את כוונותיה של X, כפי שהצהירה בשבועות האחרונים, להידרש לאנטישמיות ולשנאה על גבי הפלטפורמה שלה. זה כמובן מועיל, אך יש לעשות יותר". נאמר בהצהרה הליגה

"יש לעשות יותר" | הליגה נגד השמצה על השיח ב-X
אילוסטרציה צילום: unsplash

הליגה נגד השמצה (ADL) פרסמה הצהרה בנוגע להתפתחויות האחרונות ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) שבבעלותו של איל ההון אילון מאסק.

בהצהרה נכתב: "לאור האירועים האחרונים, נדמה שכעת הוא הרגע הנכון להבהיר את עמדתה של הליגה נגד השמצה בנושא X והעומדים בראשה. כפי שציינו במסגרת מחקרינו בשנים האחרונות, X, לצד רשתות חברתיות אחרות, מתמודדת עם סוגייה רצינית של אנטישמים וקיצונים אחרים, שעושים שימוש בפלטפורמות האמורות כדי לקדם את הרעיונות הנתעבים שלהם - ובמקרים מסוימים, להתנהג בבריונות כלפי משתמשים יהודים ואחרים".

עוד נכתב: "אנו מעריכים את כוונותיה של X, כפי שהצהירה בשבועות האחרונים, להידרש לאנטישמיות ולשנאה על גבי הפלטפורמה שלה. זה כמובן מועיל, אך יש לעשות יותר. כמו כן, כפי שאנו נוהגים עם חברות נוספות וברוח של שיתוף פעולה, אנו מקווים שנוכל להמשיך לעמוד בקשר עם X בעניין חשוב זה.
ברצוננו לעשות זאת מכיוון שהליגה נגד השמצה נאבקת באנטישמיות, בשנאה ובקיצוניות בכל הפלטפורמות, מבלי לעסוק בהבחנות מפלגתיות או אידיאולוגיות. אנו עושים מאמץ לעבוד עם כל פלטפורמה באופן בונה. אנו עומדים בקשר שוטף עם כל הפלטפורמות הללו בנוגע לשאלה כיצד להפוך אותן לטובות יותר".

"חשוב להבהיר: כל האשמה לפיה הליגה נגד השמצה עומדת מאחורי חרם על X, שהיא הגורם להפסדים של מיליארדים של החברה, או שהיא "מושכת בחוטים" בכל האמור במפרסמים אחרים – היא לא נכונה. ואכן, אנו עצמנו פרסמנו בפלטפורמה הזו עד שהחלו המתקפות נגד הליגה נגד השמצה לפני מספר שבועות. אנו מתכוננים כעת לחזור ולעשות כן, בכדי להעביר את המסר החשוב שלנו בדבר מאבק בשנאה ל-X ולמשתמשים שלה. X טובה יותר, בריאה יותר ובטוחה יותר תהיה ניצחון לעולם כולו. אמרנו זאת פומבית שוב ושוב ואנו מקווים כי אלו העומדים בראש החברה שותפים למטרה זו גם כן. כפי שאנו נוהגים גם עם יתר הפלטפורמות, אם X תלך בכיוון הזה אנו נזקוף זאת לזכותה. אם לא תעשה כן, לא נימנע מלגנות אותה".

לסיום כותבים בליגה: "במשך למעלה מ-100 שנים הליגה נגד השמצה פועלת לכל רוחב הקשת הפוליטית ומול מגוון רחב של חברות וארגונים, במטרה לקדם סובלנות וחופש דת, תוך מאבק באנטישמיות ובשנאה. אנו יודעים שהרוב המכריע של האמריקאים שותף למטרות הללו. באמצעות עבודה בשיתוף פעולה עם X ועם פלטפורמות אחרות, אנו שואפים לקדם משימה משותפת זו, תוך כבוד לזכות החוקתית של חופש הביטוי ולחופש הדת, השייכים לכולנו".

ארגון הליגה נגד השמצה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד