כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התייחס למותו של וגנר

פוטין: רוסיה ניסתה בהצלחה טיל אסטרטגי חדש

הנשיא פוטין אמר כי רוסיה ניסתה בהצלחה טיל אסטרטגי חדש. רוסיה לא ערכה ניסוי שכלל פיצוץ גרעיני מאז 1990. הוא הוסיף: "אין היום מצב שבו נניח משהו מאיים על המדינה ועל קיומה של המדינה". פוטין התייחס למותו של מייסד כח וגנר ואמר כי נמצאו רימונים בגופות

פוטין: רוסיה ניסתה בהצלחה טיל אסטרטגי חדש
משגר של צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה של רוסיה

הנשיא ולדימיר פוטין אמר אתמול כי רוסיה ניסתה בהצלחה טיל אסטרטגי חדש וסירב לשלול את האפשרות שהיא תבצע ניסויי נשק הכוללים טילים גרעיניים בפעם הראשונה מזה יותר משלושה עשורים.

פוטין אמר לראשונה כי מוסקבה ניסתה בהצלחה טיל שיוט בעל מנוע גרעיני ובעל יכולת גרעינית עם טווח פוטנציאלי של אלפי קילומטרים.

במפגש שנתי של אנליסטים ועיתונאים שרוסיה הוא הוסיף כי רוסיה כמעט השלימה את העבודה על מערכת הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שלה, עוד מרכיב מרכזי בדור החדש של הנשק הגרעיני שלה.

פוטין, הזכיר שוב ושוב לעולם את העוצמה הגרעינית של רוסיה מאז פלישתו לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, ואמר שאיש לא ישתמש בנשק גרעיני נגד רוסיה. אם תתגלה תקיפה כזו, לדבריו, "הרבה טילים שלנו מאות, מאות, יופיעו באוויר, שלאף אויב לא יהיה סיכוי לשרוד".

רוסיה לא ערכה ניסוי שכלל פיצוץ גרעיני מאז 1990, שנה לפני קריסת ברית המועצות, אך פוטין סירב לשלול את האפשרות שהיא תחדש ניסויים כאלה.

הוא ציין כי ארצות הברית לא אישרה את האמנה האוסרת על ניסויים גרעיניים, בעוד שרוסיה גם חתמה וגם אישרה אותה. "תיאורטית זה אפשרי לפרלמנט הרוסי לבטל את החתימה" אמר.

בתגובה לשאלת האנליסט הרוסי סרגיי קרגנוב, שדוגל בהורדת הסף לשימוש בגרעין, אמר פוטין: "אני פשוט לא רואה צורך בכך".

הוא הוסיף: "אין היום מצב שבו נניח משהו מאיים על המדינה ועל קיומה של המדינה, אני חושב שאף אדם בעל שכל וזיכרון לא יעלה בדעתו להשתמש בנשק גרעיני נגד רוסיה". קרגנוב טען שהגיע הזמן שרוסיה תוריד את רף השימוש בגרעין כדי "להפחיד את יריבינו".

פוטין התייחס בפגישה למותו של מייסד כח וגנר יבגני פריגוז'ין, ואמר כי נמצאו רימונים בגופותיהם של יבגני פריגוז'ין, ואנשים נוספים שמתו בהתרסקות המטוס, לדבריו, לא הייתה השפעה חיצונית על המטוס.

"השאלה כנראה תלויה באוויר, ראש ועדת החקירה דיווח לי שבגופות ההרוגים בתאונת המטוס נמצאו שברי רימוני יד. לא הייתה השפעה חיצונית על המטוס. זו עובדה שכבר ידועה מתוצאות בדיקה שערכה ועדת החקירה של הפדרציה הרוסית", אמר פוטין.

הנשיא ציין כי חקירת התרסקות מטוסו הפרטי של פריגוז'ין טרם הושלמה. לדבריו, לא נערכה בדיקה להימצאות אלכוהול או סמים בדמם של הקורבנות, אך, הוא סבור שיש לבצעה. "אנשי השירות הביטחוני גילו לא רק 10 מיליארד במזומן, אלא גם חמישה ק"ג של קוקאין. לדעתי, בדיקה כזו הייתה צריכה להתבצע, אבל היא לא בוצעה", הוסיף פוטין.

בהתייחסו לכח וגנר, נשיא רוסיה אמר שחברות צבאיות פרטיות אינן קיימות ומעולם לא היו קיימות ברוסיה, במקביל הוא ציין כי אלפי לוחמים של וגנר חתמו על חוזים עם משרד ההגנה הרוסי.

פוטין כינה את העיר אודסה שבאוקראינה עיר רוסית. "אודסה היא כמובן עיר רוסית, אבל היא קצת יהודית, רק קצת", אמר פוטין, לעיתונאי ההונגרי גאבור שטייר שהתעניין לגבי ביקור בעיר.

 

 

ולדימיר פוטין נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד