ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יריבים מרים

פוטין תקף את זלנסקי: "הוא יהודי שמחא כפיים לנאצי"

הנשיא פוטין התייחס אתמול לכבוד שניתן לנאצי אוקראיני בפרלמנט האוקראיני בחודש שעבר בנוכחות זלנסקי שגם מחא כפיים, ואמר: "יהודי לפי לאום עומד ומוחא כפיים לנאצי"

פוטין תקף את זלנסקי: "הוא יהודי שמחא כפיים לנאצי"
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הקרמלין/דוברות נשיא אוקראינה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס אתמול (חמישי) להזמנתו של איש האס.אס האוקראיני ירוסלב חונקה לישיבה בפרלמנט הקנדי, בה נכח נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בחודש שעבר.

חונקה הוצג כ"וותיק מלחמת העולם השנייה אוקראיני-קנדי שנלחם למען עצמאותה של אוקראינה ונגד הרוסים", וכונה גם "גיבור אוקראיני וקנדי". הקהל קיבל את פניו במחיאות כפיים. אך מאוחר יותר התברר כי שירת בחטיבת גליציה של הנאצים. יושב ראש הפרלמנט, אנתוני רוטה התנצל על כך, והתפטר. גם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו התנצל על כך.

פוטין התייחס לזלנסקי, שהיה במליאה: "זה נראה מגעיל לחלוטין שכולם מוחאים כפיים לנאצי הזה, במיוחד נשיא אוקראינה, שדם יהודי זורם בעורקיו, יהודי לפי לאום עומד ומוחא כפיים לנאצי. לא סתם אדם נאצי, אלא אדם שהרס במו ידיו את האוכלוסייה היהודית".

פוטין קרא ליו"ר הפרלמנט הקנדי אנתוני רוטה, שהזמין את חונקה והתפטר "אידיוט" ש"פשוט לא הלך לבית הספר ואינו יודע שהיטלר ואנשיו נלחמו נגד רוסיה במהלך המלחמה", או שהוא "נוכל אם הוא יודע שהאיש הזה נלחם עבור היטלר וקורא לו גיבור", או שניהם.

 

 

 

נאצים ולודימיר זלנסקי ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד