י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בלי מחיצות

פשרה בין עיריית ת"א לארגון 'ראש יהודי': יערכו הקפות בכיכר דיזנגוף

בית המשפט העליון דן בעתירת ראש יהודי לקיום הקפות שניות בכיכר דיזנגוף. לאחר הדיון הושגה פשרה, 'ראש יהודי' יערכו הקפות בכיכר דיזנגוף בתל אביב אך בלי הפרדה. במהלך הדיון אחת הנוכחות פרצה בבכי: "איך אף אחד לא קם ואומר שזה לא יכול לקרות במדינה יהודית"

פשרה בין עיריית ת"א לארגון 'ראש יהודי': יערכו הקפות בכיכר דיזנגוף
מתחם התפילה בכיכר דיזנגוף צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בית המשפט העליון קבע בשעה האחרונה בעתירת ארגון ראש יהודי, שביקש לקיים אירועי הקפות שניות בכיכר דיזנגוף, כי ההקפות יתקיימו אך ללא הפרדה. העתירה ערערה על החלטת בית המשפט המחוזי, שקבע כי לא יתערב בהוראת העירייה לבטל את ההיתרים לקיום הקפות שניות בכיכר, מסורת תל־אביבית בשנים האחרונות.

החלטת העירייה לשלילת רישיונו של ראש יהודי לקיים אירועים במרחב הציבורי התקבלה בעקבות מהומות בתפילות יום הכיפורים שקיים הארגון בכיכר דיזנגוף. בראש יהודי עתרו לבית המשפט העליון. "כמו לעירייה, גם לנו חשוב מאוד הסדר הציבורי, זאת לא סיבה לבטל הקפות. אנחנו רוצים לקיים את ההקפות השניות למען אלפי תושבי תל־אביב שמשתתפים בהם בכל שנה".

במהלך הדיון הדגיש עורך הדין אורי ישראל פז, שייצג את 'ראש יהודי', כי אם יותר לערוך את ההקפות השניות בכיכר אין כוונה להציב מחיצות. השופטים התקילו את היועץ המשפטי של עיריית תל אביב, עו"ד עוזי סלמן, לגבי מקור הסמכות למנוע התאספות בכיכר דיזנגוף במסגרת העתירה, והוא הודה כי הוא לא נערך לנושא סמכות העירייה.

במהלך הדיון פרצה בבכי אחת הנוכחות שנאלצה לעזוב את אולם הדיונים. "איך אף אחד לא קם ואומר שזה לא יכול לקרות במדינה יהודית. אני יושבת בבית משפט ודנים האם זה בסדר שיהודי יתפלל תפילה יהודית. בכל מקום אחר בעולם היינו מוקיעים מדינה שהייתה מנהלת דיון כזה", אמרה.

יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן: "מברך על פסיקת בית המשפט העליון שהשיבה מעט שפיות ורוגע לעיר תל אביב. רגע מכונן בדיון היה כשהשופט שואל על מקור הסמכות ונציג העירייה אומר "לא נערכתי לדיון על שאלת הסמכות". אלו בדיוק הסוגיות שבית משפט אמור לעסוק בהם. עיסוק במקור סמכות, בפגיעה בזכויות שלא כדין וביקורת שיפוטית המבוססת על החוק, ולא על תפיסות אידיאולוגיות ופוליטיות, אלו הדברים שלמענם קיימים בתי משפט. אני מקווה שזה אות וסימן לבאות, ושבית המשפט העליון ישוב להיות, כפי שהיה בעבר, מוסד שנהנה מאמון הציבור העוסק בהכרעה בסכסוכים ובשמירה על שלטון החוק, ושופט בצדק".

 

 

 

 

 

הקפות שניות בג"ץ ראש יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד