כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברקע מתקפת הפתע הקטלנית

נתניהו שוחח עם גנץ ולפיד | ההנחה - הולכים לממשלת אחדות

ראש הממשלה נתניהו שוחח במהלך היום עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ ודם עמם על הקמת ממשלת אחדות לתקופת המלחמה. נתניהו הציע הקמת ממשלת אחדות בלי לשנות את הרכבה. שני האישים אמרו כי ישקלו בחיוב את ההצעה

נתניהו שוחח עם גנץ ולפיד | ההנחה - הולכים לממשלת אחדות
לפיד/נתניהו/גנץ צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ישראל בדרך לממשלת אחדות: במהלך הפגישות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ שוחחו המנהיגים על הקמת ממשלת אחדות לתקופת המלחמה.

ראש הממשלה נתניהו הציע הקמת ממשלת אחדות בלי לשנות את הרכבה. גם גנץ וגם לפיד אמרו כי ישקלו את ההצעה בחיוב.

מהליכוד נמסר: "במהלך הפגישות שיזם היום ראש הממשלה נתניהו עם יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר ״המחנה הממלכתי״ ח״כ בני גנץ, ראש הממשלה נתניהו הציע לשניהם כניסה לממשלת חירום רחבה, באותה מתכונת שלפיה הצטרף ראש האופוזיציה מנחם בגין ז״ל לממשלת אשכול ערב מלחמת ששת הימים".

מלשכת גנץ נמסר: "יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ, נפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקיבל עדכון אודות המצב הביטחוני. בשיחה, הועלתה האפשרות להקמת ממשלת חירום. לאחר הפגישה כינס גנץ את סיעת המחנה הממלכתי.

גנץ אמר לנתניהו, כי לממשלה יהיה גיבוי מלא לכל פעולה ביטחונית אחראית ונחושה. בנוסף, גנץ שוקל בחיוב את האפשרות של כניסה לממשלת חירום לתקופת המלחמה, שתתמקד אך ורק באתגרים הביטחוניים, ובאופן שיאפשר שותפות והשפעה מהותית על קבלת ההחלטות בפורומים הרלבנטיים", נמסר.

מוקדם יותר, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע היום (שבת) כי הוא מוכן להקים ממשלת חירום יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת "לנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו".

הצעתו של לפיד היא דרמטית ועליה הכריז לאחר שנפגש עם ראש הממשלה נתניהו שם עודכן לגבי ההתרחשויות. יצוין פגישת לפיד ונתניהו התקיימה אחר הצהריים היום וחלקה הייתה בארבע עיניים. בסביבת לפיד בהבהירו קמת ממשלת החירום לא תכלול גורמים כגון אנשי עוצמה יהודית. 

לפיד כתב: "מדינת ישראל במלחמה. היא לא תהיה מלחמה קלה והיא לא תהיה מלחמה קצרה. יש לה השלכות אסטרטגיות שלא ראינו כמותן הרבה מאוד שנים. יש סיכון גדול שהיא תהפוך למלחמה רב זירתית. נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה. מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הבטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו".

עוד אמר: "הקמת ממשלת חירום מקצועית תבהיר לאויבינו שרוב מוחלט של אזרחי ישראל מתייצבים מאחורי צה"ל ומערכת הביטחון. היא תבהיר לעולם, בזירה הבינלאומית, שעם ישראל מתאחד ומתייצב יחד מול האיום".

 

בנימין נתניהו בני גנץ יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד