כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
השר נסע בניידת בשבת

התייעצות פומבית ועצירת הריקודים: הדרמה בחסידות גור

השר יצחק גולדקנופף נלקח בשבת עם ניידת משטרה לקריה בתל אביב. לקראת תחילת תפילת מוסף בבית המדרש ניגש השר, המשמש גם כבעל תפילה בהקפות, אל האדמו"ר מגור בבמת התפילה ולעיני ההמונים עדכן את האדמו"ר וביקש ברכה לישועת עם ישראל

התייעצות פומבית ועצירת הריקודים: הדרמה בחסידות גור
האדמו"ר מגור צילום: שוקי לרר

בבית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים שהו החג עשרות אלפי איש בחג. במהלך ההפסקה בין תפילת שחרית למוסף נשמעה אזעקה בירושלים והאדמו"ר מגור ביקש לקרוא לראש המטה של השר יצחק גולדקנופף, מוטי בבצ'יק, בכדי להבין את המתרחש.

במקביל פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות שליח והודיע לשר יצחק גולדקנופף כי הוא מתבקש לבוא ולהשתתף בישיבת הממשלה. השר התייעץ עם מספר רבנים ופוסקי הלכה שקבעו כי במצב כזה מוטל עליו לנסוע משום פיקוח נפש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לקראת תחילת תפילת מוסף בבית המדרש ניגש השר, המשמש גם כבעל תפילה בהקפות, אל האדמו"ר מגור בבמת התפילה ולעיני ההמונים עדכן את האדמו"ר וביקש ברכה לישועת עם ישראל.

לאחר מכן התעדכן השר באמצעות מזכיר הממשלה יוסי פוקס במתרחש ונסע בניידת משטרה שנשלחה למקום.

התפילה בחסידות גור הסתיימה כאשר לאחר מכן יצא האדמו"ר לטיש לרגל שמחת הקידושא רבה לנינתו, במהלכה הורה שלא לרקוד ולשיר ואף ביקש להכריז שלא יקיימו ריקודים במסגרת סעודות החג.

במוצאי החג עדכן השר את הרבי בנעשה ובעקבות כך התקבלה ההנחיה לבטל את מעמד ההקפות השניות המסורתי.

גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שחגג את שמחת תורה בבית הכנסת של הרב דיין ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף כאשר לאחר השמע האזעקות הראשונות בבירה, בסביבות השעה 9.30 הגיע רכב ללא סימני זיהוי ואסף לתוכו את דרעי להתייעצות במשרד ראש הממשלה.

שר הרווחה יואב בן צור הגיע לישיבת 'דבר ירושלים' שנמצאת מול ביתו וביקש מאברכי הישיבה לקים עבורו מנין מנחה מוקדם בשל הנסיעה הדחופה שלו לישיבת הממשלה. 

האדמו"ר מגור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד