כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חיסל חמישה מחבלים

האלוף עלה על מדים וירד לחלץ את בנו העיתונאי ונכדותיו

האלוף במיל' נועם תיבון בן ה-61 שפשט את מדיו ב-2015, יצא מתל אביב לקיבוץ נחל עוז כדי לחלץ מהקיבוץ את בנו ונכדותיו. הוא וכוחות הביטחון שהצטרפו אליו חיסלו 5 מחבלים שכיתרו את הבית

האלוף עלה על מדים וירד לחלץ את בנו העיתונאי ונכדותיו
חיילים בדרכם לדרום צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

לאורך היממה האחרונה מתפרסמים סיפורי גבורה ומבצעים הירואיים של אזרחים שחילצו והצילו חיים. אחד מהם הוא סיפורו המדהים של אלוף במילואים נועם תיבון, בן ה-61, אשר לחם יחד עם כוחות הביטחון בנחל עוז, שחיסל את המחבלים שהתבצרו סביב לבית שבו מתגורר בנו כתב 'הארץ', אמיר תיבון יחד עם בנותיו / נכדותיו.

תיבון חיסל את המחבלים וחילץ את בנו ונכדותיו ללא פגע. בראיון לתקשורת סיפר: "היו בתים שנכנסו לתוכם, בזזו אותם. הכוחות המעולים של הצנחנים עברו מבית לבית וחיסלו את המחבלים". לדבריו, "היה לי הכבוד להילחם איתם שכם לשכם. במהלך הפינוי הרגנו את המחבלים שהיו מסביב לבית. המתנו עד הפינוי שנערך לא מזמן. עזרתי גם לחברים אחרים יחד בנחל עוז".

האלוף במילואים, שבתפקידו האחרון פיקד על הגיס הצפוני, התייחס למלחמת 'חרבות ברזל' ואמר: "ההתרשמות שלי היא שאנחנו כמו במלחמת יום הכיפורים - 50 שנים אחרי, אבל עכשיו צריכים לנצח. אנחנו נמצאים במלחמה, אנחנו צריכים לנצח את המלחמה הזאת. צריך לחרוק שיניים ולנצח ניצחון מוחץ. צריכים להציג נחישות".

האלוף במיל' נועם תיבון. (צילום: דובר צה"ל)

העיתונאי אמיר תיבון כתב בחשבון ה-X (טווויטר לשעבר): "אנחנו בחיים. הילדות שלנו גיבורות עולם. שכבו בשקט בחושך בממד בלי חשמל משך עשר שעות. החיילים שהגיעו בסוף גיבורים. הצילו אותנו. חמישה מחבלים חיכו להם. והכי גיבור אבא שלי שהגיע במיוחד מתל אביב, הוביל את הכוח לבית ועזר להרוג את הרעים. עוד נספר בהמשך. מתפללים על שכנים שנעדרים ונפצעו".

יצוין כי גם סגן הרמטכ"ל לשעבר וח"כ לשעבר האלוף במילואים יאיר גולן, בן ה-61 והאלוף במילואים ישראל זיו, בן ה-66, השתתפו בלחימה בעוטף עזה וחיסלו מחבלים רבים. לצד זאת נראו גם ראש הממשלה לשעבר, רב סרן במיל' נפתלי בנט ושר התקשורת לשעבר סגן אלוף במיל' יועז הנדל יורדים לשטח לסייע בלחימה מול מחבלי חמאס.

 

מלחמת חרבות ברזל נעם תיבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד