כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בדד: לפיד נותר ללא הסכם עודפים

מבוכה ליש עתיד: בעקבות המסתמן כי מפלגת התנועה תשתלב ברשימה קיימת לקראת הבחירות, נותר יאיר לפיד ללא פרטנר של ממש לחתום עמו על הסכמי עודפים • גורם חרדי בכנסת: "מי שהחרים את החרדים סופו להיות במקום זה. נכון שהסכמי העודפים הוא נושא סמלי, אבל זה מראה שללפיד ויש עתיד אין שותף אחד בכל סיעות הכנסת"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ככל שמערכת הבחירות לכנסת ה-20 יוצאת לדרך, כך מתברר שיאיר לפיד ויש עתיד כנראה איבדו את המעמד לו זכו בקרב המפלגות השונות.

מידי מערכת בחירות, חותמות מרבית המפלגות המתמודדות הסכם עודפים עם מפלגה - זהה ככל שניתן לאידיאולוגיה שלהן. למשל, מפלגת ש"ס חותמת עם יהדות התורה, העבודה עם מרצ ועל זו הדרך. מתברר כי יאיר לפיד איבד כל שותף אפשרי לחתום איתו הסכם עודפים.

הסכם עודפים מצמצם את הסיכויים שהקולות שהצביעו למפלגה מסויימת ילכו לפח במידה ולא יספיקו בשביל מנדט, במקום זאת הקולות עוברים למפלגה מאותו גוש או אידיאולוגיה ובכך נמנע הפסד קולות כשרים לגוש.

לפי הפרסומים, מפלגת הליכוד תחתום עם הבית היהודי, מפלגת העבודה צפוייה לחתום עם מפלגת מרצ, ישראל ביתנו תחתום עם המפלגה החדשה של משה כחלון, מפלגת יהדות התורה תחתום עם מפלגת ש"ס, הסיעות הערביות עדיין לא החליטו על דרך הריצה שלהן - במאוחד או בנפרד, התנועה של ציפי לבני ככל הנראה לא תרוץ במפלגה נפרדת בבחירות הקרובות ותצטרף או לעבודה או ליש עתיד, ומי שנשאר לבד הוא יאיר לפיד.

גרום חרדי בכנסת אומר היום ל'בחדרי חרדים': "מי שהחרים את החרדים סופו להיות במקום זה. בימים אלו שוב הוכח שמשנאת חרדים לא מרויחים כלום. אם לפיד לא הבין כשראה את מפלגת שינוי של אביו מתפרקת, כנראה יהיה צריך ללמוד זאת שוב על בשרו. נכון שזה סמלי הנושא של הסכמי העודפים, אבל זה מראה שללפיד ויש עתיד אין להם שותף אחד בכל סיעות הכנסת".
עודפים לפיד יש עתיד חתימה התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד