כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
התלקחות הזירות

גבול לבנון: פצמ"רים נורו לישראל; צה"ל תקף בתגובה

פצצות מרגמה נורו מכיוון לבנון לעבר שטח מדינת ישראל | חיזבאללה קיבל אחריות על הירי | צה"ל תקף בתגובה בירי ארטילרי | אתרי הנופש הסמוכים לגדר הגבול - נסגרו 

גבול לבנון: פצמ"רים נורו לישראל; צה"ל תקף בתגובה
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

בשעות הבוקר נורו פצצות מרגמה מכיוון דרום שטח לבנון אל עבר הר דב. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי וצה"ל תקף בתגובה בירי מרגמות לכיוון האזור ממנו נורתה האש. במקביל, פיקוד צפון הוציא הוראה לסגור אתרי הנופש הסמוכים לגבול הצפון.

בהמשך ניסו לוחמי החיזבאללה לבנות מחדש את האהל אותו השמיד צה"ל מוקדם יותר, כוחות צה"ל הגיבו בירי.

בהודעה המלאה של חיזבאללה נכתב: "על מנת לשחרר את מה שנותר מאדמתנו הלבנוני הכבוש ולאות סולידריות עם ההתנגדות הפלסטינית והעם הפלסטיני, חוליות עימאד מורניה של ההתנגדות תקפו שלושה מוצבים של הכיבוש הציוני באזור חוות שבעא במספרים גדולים של מרגמות וטילים מונחים, המוצבים נפגעו באופן ישיר".

מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים כעת באש ארטילריה את המרחב בלבנון ממנו בוצע ירי לפני דקות אחדות לשטח ישראל.

הירי בדרום לבנון

צה"ל ערוך לתרחישים בכלל הגזרות, וימשיך להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל".

ביישובים הסמוכים לגדר נקראו התושבים לנסות ולעזוב את בתיהם, בהודעה שפורסמה לתושבי ראש הנקרה, אדמית, חניתה,
אילון, בצת, מצובה, נכתב: "אנו ממליצים למשפחות שיש להם משפחה או חברים או מקום להתארח ב-24 שעות עד 48 הקרובות להתפנות לאזור עורף המועצה מלוחמי הגטאות דרומה או לאזורים דרומיים ומרכזיים בישראל. יש לדווח ולעדכן את צוות הצ"חי הישובי בשמות המתפנים ומיקום בו תהיו בעת יציאה מהישוב. באם יש צורך בסיוע בפינוי אנא פנו לצוות החירום הישובי".

בתיאום עם פיקוד צפון הגנים הלאומיים ושמורות הטבע הסמוכים לגבול הצפון נסגרים. האתרים הסגורים: קלעת נמרוד, תל דן,
שניר, בניאס, חורשת טל, ברעם, אכזיב, נחל עיון.

מעיריית מטולה הוציאו הודעה בה התושבים התבקשו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים/מקלטים. "הישמעו להוראות פיקוד העורף והודעות המועצה המקומית מטולה. אנו מזכירים, כלל המקלטים הציבוריים נפתחו. רשימה ומיקום שלהם ניתן לראות באתר המועצה תחת לשונית חירום".

הודעת מועצה אזורית גליל עליון שפורסמה הייתה "כפי שחששנו, נראה שהאירועים מתחילים לזלוג לאזורנו. בשלב זה מבקשים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, ובמקרה של השמע אזעקה, להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו 10 ד' לפחות".

חיזבאללה מתקיף מוצב צה\"לי

מאז החלה הלחימה החשש העיקרי של כוחות הבטחון היה מהתלכדות הזירות ומכניסה של ארגון חיזבאללה ללחימה. בציוץ שפרסם הלילה ברשת הטוויטר הזהיר נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, את הארגון.

אמש היה דיווח שהוכחש על פינוי של עמדות יוניפ"ל החוצצות בין כוחות חיזבאללה ובין גבול ישראל. הארגון הוציא הודעת הכחשה מיידית ומסר כי הוא מוסיף ושומר על השקט בגבול.

לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד