כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טכנולוגיה ישראלית חדשנית מציגה פתרון לבעיית הרטיבות והניקוז בגינות המרפסת

חברת "נובט", שאחראית לתכנון ויישום גינות הפאר במרפסות ובפנטהאוזים של מגדלי היוקרה  בישראל, חתומה על מהלך טכנולוגי חדשני שפותר מצוקה גדולה בתחום

טכנולוגיה ישראלית חדשנית מציגה פתרון לבעיית הרטיבות והניקוז בגינות המרפסת
פתרונות טכנולוגיים לגינת מרפסת צילום: יבגני אוסטין

החברה המציאה את אדנית המתכת היחידה שכוללת טכנולוגיה חדשנית וייחודית המאפשרת פתרון בעיות רטיבות וניקוז. הפתרון החדשני, מאפשר לחברה להעניק ללקוחותיה אחריות ארוכת טווח.

מייסד החברה שרון עבודי: "לאחר עשרות שנות פעילות ועשייה בכל תחום הנוף ונגזרותיו, עשינו מחקר ופיתוח סבלני וארוך תוך בחינה והיכרות צמודה עם כל פרט קיים. מיפינו את הבעיות הקשות שיש סביב יצירת גינות בפנטהאוזים הגדולים בישראל ועד גינות פאר של דונמים רבים. המחקר חשף שאין בשוק אדנית שתיתן אפשרות גדילה וצמיחת עצים וצמחים בצורה אידיאלית.

פתחנו בבדיקות לגבי חומרים ותהליכים שינגישו אדנית שתתאים לשפת החוויה העיצובית שמתקיימת בכל אחד מהפרויקטים השונים שלנו. המטרה היתה להיפטר אחת ולתמיד מהמטרד הקבוע שבעלי פנטהאוזים, מרפסות וגינות מרוצפות מתמודדים איתו - רטיבות על הריצוף, ומערכות ניקוז ואיטום כושלות שגורמות לחוויית הגינה - להיות רעה ומאכזבת".

במפעל הישראלי של חברת ,נובט" ניגשו לתהליך פיתוח ייחודי וארוך, בעלות חסרת תקדים.

התהליך שהחל בייצור קפדני בעבודת יד כלל טכנולוגיה ייחודית שייצרה אדניות מתכת בכל גוון וגימור שקיים ובמשקל קל יחסית. התקבלה אדנית בעלת דופן צרה שאינה מגבילה משקל של צמחיה עשירה ועצים מכל הסוגים והמינים. לצד האדנית הותקנה מערכת ניקוז חכמה אשר מונעת נזילות בצורה הרמטית ויסודית, מערכת איטום מתקדמת. החברה מכריזה על האדנית כפטנט עולמי עם אחריות ארוכת שנים".

לגבי השימוש שעושים בחברה באדנית החדשנית מסביר עבודי מוסיף: "הסוד הנוסף הוא תהליך גידול העצים והצמחים ותהליך השתילה. הכל צריך להיות מתוכנן באופן ספציפי לגינה מנותקת אשר נמצאת במגדל המתנשא לגובה רב. משתלת הבוטיק שלנו כוללת מגוון עצום של עצים וצמחים המותאמים באופן מיוחד ליצירת חוויית גינות הפנטהאוזים והמרפסות. כל עץ ועציץ שנשתל, עובר שנים של טיפול ועיצוב ספציפי אשר מתחיל בבית השורש הפנימי ועובר לנוף החיצוני - הכל בשביל לתת את פוטנציאל הצמיחה המלא גם בתנאים מנותקים של אדניות בפנטהאוזים ומרפסות".

"תהליך השתילה עצמו מתבצע לאחר שלב התכנון האדריכלי ועיצוב הנוף.  כל אדנית נשתלת אצלנו במשתלה ומקבלת הכנה למערכות בפנטהאוז או במרפסת. נתון זה מאפשר לעצים ולצמחייה להיקלט בצורה נכונה ובריאה יותר ומקנה להם תקופת חיים ארוכה באדניות גם לאחר התקנה בבית הלקוח".

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד