כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אילו עבודות אינסטלציה תוכלו לבצע לבד, ומתי תצטרכו אינסטלטור?

אינסטלציית DIY; אילו עבודות אינסטלציה אתם יכול לעשות בעצמכם, ומתי כדאי לקרוא לאינסטלטור שייקח את המושכות? - קראו כאן

אילו עבודות אינסטלציה תוכלו לבצע לבד, ומתי תצטרכו אינסטלטור?
עבודות אינסטלציה צילום: PEXELS

בעיות אינסטלציה יכולות להיות וואחד סיוט עבור כל אחד ואחת, עם דגש על סיוט! החל ממצבים של ברזים דולפים, צנרת סתומה ושירותים אשר עולים על גדותיהם, אלו הם רק חלק מהבעיות הנפוצות שאנו מתמודדים איתן כאשר מנהלים משק בית. הנה כמה תקלות אינסטלציה נפוצות, שאת חלקן תוכלו לפתור בעצמכם:

  • נזילות מים: אם הן גלויות ומתרחשות עקב צינור פשוט להחלפה, ניתן לתקן את הבעיה הזו לבד. אם יש צורך באיתור נזילות מים ע"י מצלמה טרמית, כמובן שצריך שרברב מקצועי.
  • סתימות צנרת: חלק מהסתימות ניתנות לפתיחה ע"י פומפה או אפילו סודה קאוסטית, אך חלק מסתימות הצנרת יצריכו הגעה לתשתיות, שיפוץ או החלפה.
  • ברזים דולפים: אם הבעיה היא באטם בלוי, פשוט מפרקים את ראש הברז ומחליפים את כולו או את האטם בלבד. אם הבעיה מצריכה בדיקה מקיפה יותר, מחפשים אינסטלטורים מקצועיים בפייפר וחוסכים גם בכיס תוך כדי.

מי משלם על תיקוני אינסטלציה בדירה שכורה?

בין אם אתם מתגוררים בשכירות או משלמים משכנתא על הבית, בחלק מהמקרים יהיה לכם משתלם יותר ומהיר יותר לתקן בעצמכם את הבעיות. בהקשר של שכירות, זה נכון שבעל הבית אמור לשלם על תיקון אינסטלציה, אבל לא תמיד משתלם להמתין עד שבעל הדירה יחליט ויואיל בטובו להזמין את אנשי המקצוע. לכן, מציאת אינסטלטורים מקצועיים היא רק התעד הראשון בתיקון התקלה. לאחר שאתם מוצאים אינסטלטור, חשוב לבדוק עד כמה הוא מכיר את התקלה הספציפית שלכם.

עד כמה השרברב מכיר את התקלה בצנרת שלכם?

ישנן עבודות אינסטלציה מסוגים מאוד שונים, כולל עבודות אינסטלציה בגובה או אפילו מתחת לפני האדמה (כמו בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן), עבודות אינסטלציה ביתית, עבודות צנרת במפעלים גדולים ועוד. לכן, חובה לברר עד כמה השרברב אכן מכיר את סוג הבעיה שאתם מתמודדים איתה. באופן כללי, שרברבים נחלקים ל-2 סוגים עיקריים, שרברבים לצנרות ביתיות ושרברבים המסוגלים לעסוק במערכות וצנרות תעשייתיות. אם שרברב עוסק בצנרות תעשייתיות ומורכבות, הוא יידע כיצד להתעסק במערכת הביתית שלכם, אבל לא בהכרח להיפך. זכרו זאת.

לסיכום, מתי להזמין שרברב?

לסיכומו של דבר, בעוד שחלק מעבודות האינסטלציה דורשות איש מקצוע, ישנם מספר תיקונים פשוטים שתוכלו לבצע בעצמכם. זה לא רק יחסוך לכם כסף, אלא זה גם יכול לתת לכם תחושה של אחלה הישג. חלק מהבעיות שתוכלו לטפל בהן בעצמכם יכולות לכלול תיקון ברז דולף, פתיחת סתימות קלות המצריכות כלים בסיסיים ועוד. אפשר להגיד ככה, אם אתם צריכים כלים מקצועיים לפתרון של בעיות אינסטלציה, רוב הסיכויים שיהיה עדיף לכם להסתייע באיש מקצוע מדופלם. בפועל, תיקון לא מקצועי יכול גם להוביל לנזקים, ככה שחשוב להעביר את המושכות לידיים של אינסטלטור כאשר יש צורך בכך.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד