כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפה לשמש אחרי לייזר

בכתבה זו נעסוק בטיפולי לייזר שכיחים המתאימים לגברים ולנשים כאחד. מעבר למידע החשוב אודות טיפולי הלייזר הנפוצים כיום, חשוב להדגיש גם את הסכנות הטמונות בחשיפה לשמש הן במהלך סדרת טיפולי הלייזר והן לאחר השלמת הטיפול. בכל שאלה יש להיוועץ עם הרופא המומחה וחשוב לעקוב אחר הנחיותיו

חשיפה לשמש אחרי לייזר
חשיפה לשמש אחרי לייזר צילום: Freepik

בשנים האחרונות גובר הביקוש לטיפולים אסתטיים באמצעות מכשירי לייזר חדשניים ומתקדמים טכנולוגית. יש מבחר סוגים של טיפולי לייזר שנועדו לשיפור המראה ולתיקון פגמים מולדים ופגמים שנוצרו בעקבות חשיפה לשמש ולזיהומים, ואלו טיפולים אסתטיים שהפכו לנפוצים מאוד גם במגזר הדתי וגם במגזר החרדי. רבנים רבים פסקו בנושא מאחר שיש סוגיות הלכתיות בנושא, לכן תמיד אפשר להתייעץ עם הרב או הרבנית כיוון שיש לא מעט תקדימים בנושא. 

בכתבה זו נעסוק בטיפולי לייזר שכיחים המתאימים לגברים ולנשים כאחד. מעבר למידע החשוב אודות טיפולי הלייזר הנפוצים כיום, חשוב להדגיש גם את הסכנות הטמונות בחשיפה לשמש הן במהלך סדרת טיפולי הלייזר והן לאחר השלמת הטיפול. בכל שאלה יש להיוועץ עם הרופא המומחה וחשוב לעקוב אחר הנחיותיו.

הסכנות הטמונות בחשיפה לשמש באופן כללי ולאחר טיפול לייזר בפרט

כולם יודעים כי חשיפה ממושכת לאור השמש, על אחת כמה וכמה במדינה חמה כמו ישראל, מהווה סכנה לבריאות האדם. לחשיפה מוגברת לאור השמש מגבירה את הסיכון ללקות בסוגים שונים של סרטן עור, כולל מלנומה, ובנוסף היא גורמת להזדקנות מהירה של העור, להיווצרות קמטים וכתמים, לפגיעה במערכת החיסונית וכדומה.

כל אדם, גבר או אישה, שעובר טיפול אסתטי באמצעות לייזר חייב להימנע מחשיפה לאור השמש מאחר שזו סכנה אמיתית העלולה להביא לתופעות לוואי חמורות ולנזק משמעותי בתוצאות הטיפול האסתטי.

בטיפולי הלייזר השכיחים כמו הסרת שיער, הבהרת כתמי פיגמנטציה והצערת העור – משתמשים במכשיר לייזר עוצמתי. ראש המכשיר פולט אור ממוקד בעל אנרגיה גבוהה, לכן אם חושפים את עור הפנים או עור הגוף במהלך סדרת הטיפולים או אחרי הטיפול, הדבר עלול לגרום להיווצרות כוויות, דלקת חריפה ופיגמנטציה.

מאחר שרבים פונים לטיפולי הלייזר בתקופת הקיץ, התקופה שבה רבים מנצלים לחופשות לטיולים – יש להישמע להוראות הרופאים והמומחים לטיפולים אסתטיים. ההמלצה הגורפת של אנשי המקצוע הינה להימנע ככל הניתן מחשיפה לאור השמש, על אחת כמה וכמה ממיטות שיזוף וכמובן משיזוף בחוף הים הנפרד. הסכנות העיקריות בחשיפה לאור השמש במהלך או לאחר טיפולים אסתטיים בלייזר הן:

  • כוויות בדרגות חומרה שונות.
  • פיגמנטציה בעור.
  • שינוי במרקם ובגוון העור.
  • פגיעה באיכות תוצאות הטיפול.
  • דלקת.
  • שיעור יתר באזור הטיפול (הסרת שיער בלייזר).

ברוב המקרים המומחים לטיפולי אסתטיקה ממליצים להימנע משיזוף ומחשיפה לאור השמש כשבועיים לפני הטיפול וגם לאחריו.

סוגי טיפול לייזר נפוצים כיום

הסרת שיער בלייזר – טיפול נפוץ להסרת שיער מאזורים שונים בגוף, בעיקר רגליים, חזה, גב ובית שחי.

הסרת צלקות – טיפול יעיל להסרת צלקות בלייזר, הטיפול האסתטי מתאים בין השאר להסרת צלקות אקנה וצלקות שנוצרו לאחר פציעה בתאונה.

טיפול פיגמנטציה – טיפול חדשני ויעיל להסרת כתמים בפנים, כולל הסרת כתמי פיגמנטציה בעקבות חשיפה ממושכת לאור השמש וכתמים שנוצרו במהלך ההריון.

הצערת עור – טיפול מתקדם להפחתת קמטים וקמטוטים בעור הפנים ולשיפור לחות העור.

הזעה מוגברת – טיפול לייזר מתקדם המתאים לאחת מהתופעות השכיחות בקרב גברים ונשים. ישנן שיטות שונות לטיפול בתופעת הזעת יתר, כאשר הטיפול בלייזר נחשב למתקדם מאוד.

שמירה על בריאות העור

אנשי המקצוע ממליצים לשמור על בריאות העור באמצעות מריחת קרם הגנה עם מקדם גבוה, לפני כל יציאה מהבית, לשתות בעיקר מים, להימנע מחשיפה ממושכת לאור השמש, לחבוש כובע ועוד. בתוך כך, חשוב להקפיד על תזונה נכונה ובריאה, לבצע פעילות גופנית באופן קבוע, להרבות בשתיית מים ונוזלים, לטפח את העור באמצעות תכשירים איכותיים, להפחית לחץ בחיים ועוד.

 

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד