כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הגר"ד לאו: "למנוע רמיסת השבת באוטובוסים"

במכתב ששלח לשר התחבורה, כותב הרב הראשי: "למרות ההנחיה הברורה, לצערי המצב בשטח אינו עולה בקנה אחד עם ההנחיות"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

במכתב ששיגר הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, אל שר התחבורה ישראל כץ ואל שר הכלכלה נפתלי בנט, כותב הרב הראשי כי "נושא תחבורה בשבת עולה לדיון לעתים קרובות, המפקח על התעבורה הוציא הנחייה הקובעת כיצד יש להתייחס לפעילות של תחבורה ציבורית ביום שישי ובמוצאי שבת. כאשר ביום שישי יש להקפיד על כך שמפעיל הנסיעה יקבע את מועד יציאת הנסיעה האחרונה - לזמן שהנסיעה תגיע לתחנת היעד הסופית שלה כחצי שעה לפני כניסת השבת, לכל המאוחר, ובמוצאי שבת זמן הנסיעה הראשונה יקבע כחצי שעה לאחר צאת השבת.

"הזמנים הקובעים לצורך ענין זה, הם מועדי כניסת השבת ויציאת השבת שפורסמו על ידי הרבנות הראשית לישראל", מדגיש הגר"ד במכתבו.

"למרות ההנחיה הברורה, לצערי המצב בשטח אינו עולה בקנה אחד עם ההנחיות, וכמי שממונים על נושא אכיפת הנחיית התעבורה ואכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה, שומה עליכם לעשות ככל הניתן, לתקן את המצב, רמיסת השבת בריש חוצות על ידי התחבורה הציבורית והעסקת עובדים ביום המנוחה הינן הדברים הטעונים תיקון. אני פונה אליכם ביודעי ומכירי את הערכים המלווים אתכם ועל פיהם אתם פועלים ואני מבקש כי גם בנושא שמירת השבת תפעלו כמתבקש, ובזכות שמירת השבת נזכה למנוחת אמת ואמונה והשקט ובטח".

.אוטובוס מכתב הרב לאו ישראל כץ נסעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד