ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
נערכים להסלמה משמעותית

ראש הממשלה נתניהו החליט על הפעלת סעיף המלחמה

הקבינט המדיני ביטחוני החליט הלילה על הפעלת סעיף המלחמה בחוק יסוד הממשלה. נתניהו החליט לדלג על הממשלה ואישר את הפעלה הסעיף בקבינט

ראש הממשלה נתניהו החליט על הפעלת סעיף המלחמה
נתניהו וגלנט בהערכת המצב בקריה צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדלג על הממשלה, והקבינט המדיני בטחוני החליט הלילה (ראשון) על הפעלת סעיף המלחמה בחוק יסוד הממשלה.

הפעלת הסעיף תאפשר לממשלה להורות על "נקיטת פעולה צבאית משמעותית העלולה להוביל, ברמת הסתברות קרובה לוודאי, למלחמה". הסמכות להפעלת סעיף 40 נתונה לממשלה ובמקרים חריגים רה״מ יכול להעביר את ההחלטה בקבינט, וכך הוחלט הלילה.

מזכיר הממשלה מסר עדכון בעניין ליו"ר וועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בתוך כך, לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בקריה, הערכת מצב נוספת צפויה אחר הצהריים.

כזכור, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הלילה וקיבל שורה של החלטות מבצעיות שמטרתן להביא להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס וה'גיהאד האסלאמי באופן שישלול את יכולתם ורצונם לאיים ולפגוע באזרחי ישראל לשנים רבות.

ראש הממשלה סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו יוצאים למלחמה ארוכה וקשה. המלחמה נכפתה עלינו ע"י מתקפה רצחנית של חמאס. השלב הראשון מסתיים בשעות אלה ע"י השמדת רוב רובם של כוחות האויב שחדרו לשטחנו. במקביל התחלנו את המערך ההתקפי והוא יימשך ללא סייג וללא הפוגה עד להשגת היעדים. אנחנו נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל וננצח".

בין החלטות שהתקבלו בקבינט הן עצירת הספקת החשמל, הדלק והסחורות.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד