ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
"תיאם עם ראשי החמאס"

בדרך לעימות עם חיזבאללה? האזהרה של ראש אמ"ן לשעבר

ידלין מזהיר מפני קונספציה שגויה לפיה חיזבאללה אינו מעוניין להיכנס לעימות מול ישראל בגלל החשש להרס לבנון, ומביא שלוש אפשרויות שאולי עוברות בראשו של נסראללה

בדרך לעימות עם חיזבאללה? האזהרה של ראש אמ"ן לשעבר
נסראללה מתרברב עם המפה צילום: צילום מסך

אחת השאלות המרכזיות שעומדות כעת בפני מערכת הביטחון היא האפשרות של עימות אפשרי מול ארגון חיזבאללה בגבול הצפוני. החשש הוא שהעורף הישראלי יפגע קשות ממהלך כזה שכן לארגון הטרור השיעי, זרועו של המשטר באיראן, יש יכולות גבוהות בהרבה מזה של ארגון חמאס.

ראש אמן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, טייס קרב בעברו מסביר כי צריך להפסיק להתייחס לכוונות של חיזבאללה, כייוון שנכשלנו בזה מול חמאס, ולהתחיל להתייחס ליכולות שלו. "יש לו יכולות של טילים מדויקים, יש לו כוח קומנדו המכונה 'כוח רדואן' ויש לו הגנה אווירית שתפריע לחיל האוויר".

לדברי ידלין, "לפחות את נושא ההפתעה פתרנו כיוון שהכוחות בצפון יושבים היטב, מוכנים מבצעית".

בעניין כוונותיו לפתוח בעימות מולנו מסביר ידלין כי יש שלוש אפשרויות. הראשונה, 'מס שפתיים': פעולות קטנות כמו שראינו היום (ירי קל) רק כדי להראות שלא עזבו את חמאס לבדו. והסיבה שהם לא רוצים להיכנס לעימות: החשש שלבנון תיהרס ושמירת היכולות שלהם למקרה שנתקוף את הגרעין האיראני.

אך ידלין מזהיר כי החשיבה הזו היא קונספציה (תפיסה) שעלולה להיות שגויה ואם נחזיק בה אנו עלולים להיות מופתעים כפי שהופתענו ע"י חמאס כשהערכנו שפניו לא לעימות.

אפשרות נוספת היא שתהיה הדרדרות בלתי מכוונת: היום הרסנו להם אוהל, הם יגיבו וכך נדרדר להסלמה בלי שהם התכוונו אליה. והאפשרות השלישית והמדאיגה ביותר מסביר ידלין: זה שנסראללה תיאם עם ראשי החמאס, ראשי הג'יהאד האסלאמי והאיראנים שישראל תפתח במערכה מול עזה ואחרי שתגמור את החימוש, ההגנה מטילים ותהיה תשושה, אז חיזבאללה ייכנס לעימות.

 

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד