י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אולי בלוי טועה, אבל לא זו הדרך • טור אישי

אי אפשר למנוע מנשים חרדיות להשתלב בכל תחום, אבל דרך הפעולה אינה באמצעות חילול ה' בתקשורת הכללית

אולי בלוי טועה, אבל לא זו הדרך • טור אישי

בעקבות העימות בין הרב מרדכי בלוי לקבוצת הנשים החרדיות, רצוי לעשות קצת סדר בדברים: מצד אחד מחנך יוצא במתקפה חריפה נגד מגזר הנשים, ומהצד השני "הפמיניסטיות מתחת לפאה".

מחנך דגול, דבריך היו הגיוניים אם באותה מידה תדבר על הצורך להוציא מכל סביבת עבודה נשים אשר מועסקות בסביבת גברים.

אם אינך זוכר אשמח להזכיר: הן נמצאות כמזכירות במפלגות ואצל חברי כנסת חרדים, הן בעיתונות, בתלמודי תורה, בסופר וכמעט בכל משרד ממשלתי או עירייה במגזר החרדי.

יוצא לי לפעמים להביט בעירבוביה הנוצרת בתלמוד תורה, אשר רובו מלמדים רבנים ולידם מזכירות ומורות למכינות... (וזה מזכיר לי, כי כאשר העברתי את שנותי בסמינר גדול בירושלים נהגתי פעמים אחדות להביט במנהל הסמינר, מוקף באלף ויותר בנות ומורות, מזכירות ועובדות, ואף אחד לא מעז לומר שדבר זה לא יאה ולא נאה! וכשמנהל זה עמד בשער עם עוד מורות כדי לראות מי מהבנות מגיעה ללא תלבושת או עם גרביים לא נכונות, הייתי תופסת את ראשי באי הבנה למציאות צבועה במגזרנו).

האפקטיביות בקריאת החרום למגזר הנשים אשר תעזנה להגיע לכנסת, תהיה חזקה אך ורק אם תעשה סוף לחוסר הצניעות במגזר החרדי לחלוטין. אך אם תעשה זאת בוודאי חברי הכנסת החרדים יצאו בקריאה נגדך, הרי אתה לא מצפה שמעתה ינהיגו אצל הציבור החרדי רק עובדים גברים, מכיוון שזה יגרום לביטול תורה וליציאתם של האברכים מהכולל.

אחרת, מדוע נשים יכולות לעבוד בכל תחום חוץ ממוסד הכנסת?

אין לי עניין לגמגם או לספר לכם בעקיפין מה אני חושבת, אומר את מה שרוב הציבור חושב ואמר אבל בשקט, כאשר יוצאים במתקפה נגד משהו ספציפי אחד, ולעניינינו נשים בכנסת, זה לא מתקבל בשום אוזן אם הדרך לא אמתית.

באשר לכן פמניסטיות מתחת לפאה, קודם כל השם שיצרתם לא ראוי כלל. אנו רוצות להשפיע אך בצורה מכובדת ראויה ולא פרובוקטיבית. אפשר לומר בצניעות המילים ובתקנון מינימלי, כיאה לבקשתכם, להיות חלק מהציבור החרדי.

לעשות חילול השם בתקשורת זה בלתי נסבל! אתן צריכות דווקא עכשיו לחשוב שוב ושוב לפני כל מהלך, כדי שמחאת הנשים תהיה מכובדת, עניינית וראויה.

מבחינתי, הסיסמה 'לא בוחרים אם אין נשים' מיותרת לחלוטין. אנו חלק מציבור חרדי. אנו רוצות שינויים, אך בצורה מלאת כבוד לזולת משני הצדדים, וגם אם ימשיכו מפעם לפעם לצוץ עוד כמה עסקנים מאיימים צריך להניח זאת בצד ולא להתייחס.

בשורה התחתונה, מידת האמת צריכה להימצא בשני צדדי המתרס, בכבוד ובדרך ארץ, אשר בעצם קדמו לכל התורה.
בלוי פמיניסטיות נשים חרדים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד