ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דיווח בארה"ב

איראן סייעה לתכנן את המתקפה על ישראל במשך מספר שבועות

חיל משמרות המהפכה האיסלאמי של איראן, נתן את האישור האחרון לחמאס ביום שני האחרון בביירות, לפתוח במתקפה נגד ישראל. פרטי המבצע נמסרו במהלך מספר פגישות בביירות בהשתתפות קציני משמרות המהפכה ונציגי ארגוני הטרור

איראן סייעה לתכנן את המתקפה על ישראל במשך מספר שבועות
תרגיל צבאי בחאן יונס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

גורמי ביטחון איראניים סייעו לתכנן את מתקפת הפתע של חמאס על ישראל בשבת ונתנו אור ירוק לתקיפה בפגישה בביירות ביום שני האחרון, כך לפי בכירי חמאס וחיזבאללה.

על פי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', קצינים בחיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן עבדו עם חמאס מאז אוגוסט האחרון כדי לתכנן את הפלישה מהאוויר, היבשה והים - הפרצה המשמעותית ביותר של גבולות ישראל מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973,כך אמרו אותם מקורות.

פרטי המבצע נמסרו במהלך מספר פגישות בביירות בהשתתפות קציני משמרות המהפכה ונציגי ארבע קבוצות מיליטנטיות שנתמכות על ידי איראן, כולל חמאס וחיזבאללה.

הדיווח מעניין, מאחר פקידים אמריקאים אמרו אתמול שהם לא ראו ראיות למעורבותה של טהראן. בראיון ל-CNN ששודר ביום ראשון, אמר שר החוץ אנטוני בלינקן: "עדיין לא ראינו ראיות לכך שאיראן ניהלה או עמדה מאחורי המתקפה הספציפית הזו, אבל בהחלט יש להם מערכת יחסים ארוכה".

ישראל האשימה את איראן ואמרה שהיא עומדת מאחורי התקיפות, גם אם בעקיפין. "אנחנו יודעים שהיו פגישות בסוריה ובלבנון עם מנהיגים אחרים של צבאות הטרור שמקיפים את ישראל, כל כך ברור שקל להבין שהם ניסו לתאם. הם ניסו להיות מתואמים ככל האפשר עם איראן", אמר ביום ראשון שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן.

איראן מלחמה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד