כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נִשְׁפַּךְ דָּמָם עָלֶיךָ כַּמַּיִם

לקראת מאות הלוויות: דרושים חופרי קברים

ראשי החברא קדישא ברחבי הארץ נערכים למאות הלוויות ברחבי הארץ ומחפשים קברנים וחופרי קברים שיוכלו לחפור את הקברים. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא וגם אישור הממשלה לתקנות חירום לגבי זיהוי הגופות

לקראת מאות הלוויות: דרושים חופרי קברים
חופרים קברים הבוקר צילום: באדיבות המצלם

המלחמה הנוראה בדרום, ומאות ההרוגים שנרצחו ונטבחו על ידי המחבלים ל"ע, והגופות שעדיין נאספות ביישובים הסמוכים לגדר, נערכים במדינת ישראל לקבורה של מאות בני אדם. 

בד בבד הממשלה אישרה תקנות חירום בנוגע לזיהוי גופות. התקנות יאפשרו זיהוי גופות באמצעות המאגר הביומטרי של משרד הפנים. המשטרה החלה לזמן משפחות לבדיקת DNA אך התהליך הוא ארוך, ולכן הממשלה מאשרת את התקנות שמוגדרות "רק למצב החירום בעורף" כך דיווח העיתונאי עמיחי שטיין בכאן 11. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחברא קדישא הועברה הודעה לפיה כלל חברי החברא קדישא ברחבי הארץ צפויים להתגייס ולהתעסק בטהרה ובקבורה עקב כך שאי אפשר להשתלט על כך הרבה לוויות. 

אחד מאנשי החברא קדישא סיפר בהקלטה בקבוצה ייעודית שהקומה לצורך כך כי מחכים לאישור פיקוד העורף לקיים את הלוויות שרובן יתקיימו באזור המרכז. רק אתמול נערכו מספר קטן של לוויות. 

בקבוצת 'חסד לישראל' שיגר הבוקר הרב חנוך פרסטר בקשה חריגה וכתב: "אם אתם מכירים אנשים שמוכנים לחפור קברים תשלחו אותם אלי יש כעת מחסור, בשורות טובות".  ובעקבות כך התגייסו רבים לעזור. 

כך גם בכרמיאל, סגן ראש העיר פנחס סירוקה פועל יחד עם קבוצת מתנדבים בבית העלמין בכרמיאל לסייע בכבוד המת וחפירות הקברים לאלו שנפלו במלחמה. 

כזכור, אתמול כתבו הרבנים הראשים לישראל הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו קריאה מיוחדת בה הם מתייחסים ללוויות מאות ההרוגים ל"ע שנטבחו בפרעות שמחת תורה.  "כוחות הביטחון חוששים על כך שהלוויות תהפכנה אף הן לסכנת נפשות. על כן, על הציבור להישמע להנחיות ולא להסתכן אפשר להשתתף בלוויה באופן מרוחק באמירת פרקי תהילים לכבודו של הנרצח. אנו שולחים תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן ואיחולי רפואה שלימה לכל הפצועים. ליבנו עם המשפחות הדואגות לגורל יקיריהן ותפילתנו עבורן".

בית קברות קברים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד