כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הותר לפרסום - תמהוני תכנן טרור נגד מוסלמים

שב"כ והמשטרה עצרו פעיל טרור אמריקני, נוצרי בן 30 מטקסס, שתכנן לבצע פיגוע במקומות המקודשים לאיסלם

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת לשירות הביטחון הכללי וליחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל, נעצר לפני כחודש בכ"ו חשוון לחקירה אזרח אמריקני בישראל בגין חשד לאחזקת אמצעי לחימה שלא כחוק וכוונות לביצוע פעילות טרור. מדובר באדם ליוויקס, בן 30, נוצרי תושב טקסס, המבוקש לחקירה בארה"ב בשל עבירות סמים.

אדם ליוויקס הגיע לאזור בשנת 2013 והתגורר בשטחי הרשות הפלסטינית בחברון ובבית לחם. במהלך שהותו בבית לחם הוצע לו על ידי פעיל פלסטיני להתנקש בנשיא ארה"ב אובאמה, אשר ביקר אז בישראל (2013), ברובה צלפים אשר ישיג עבורו - אדם סירב להצעה זו. בתום תקופת שהייתו בשטחי הרש"פ נכנס לישראל ומזה כשנה וחצי הוא שוהה בה באופן בלתי חוקי.

בישראל התוודע לישראלים והציג עצמו במצג שווא כלוחם "אריות הים" (כוח הקומנדו המובחר של ארה"ב).

בחקירתו הודה ליוויקס כי בעת שהייתו בישראל עסק במעשי מרמה שונים וכן כי העלה רעיונות שונים לביצוע פיגועי טרור במתווים שונים ואף בחן בחינה ראשונית אפשרות פיגוע באתרים בישראל המקודשים לאסלאם.

לאחר שהגיע מידע לתחנת המשטרה בנתניה, נעצר ליוויקס ובחיפוש שנערך בביתו נמצאה תחמושת ופרטי אמל"ח שונים שנגנבו מצה"ל. מצ"ח חוקר את החשודים בגניבות.

החקירה בוצעה תוך עדכון ושיתוף פעולה עם ה-FBI.

כתב האישום:
כתב אישום נגד אדם ליוויקס הוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט בנתניה בגין עבירות בנשק ושהייה בלתי חוקית בארץ.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דן כהן, הנאשם, אשר אשרת שהייתו בארץ פקעה בחודש ספטמבר 2013, הביע בפני מכריו את דעתו השלילית כלפי האוכלוסייה הערבית בישראל, ואת רצונו לפגוע באתרים בישראל המקודשים לאיסאלם.

באוקטובר 2014, ביקש הנאשם משותפו לדירה, חייל בצה"ל, להשיג לו אמצעי לחימה, ובהמשך לקנות את כלל האמל"ח שהביא שותפו לדירה, לרבות לבנות חבלה במשקל כולל של כ-1.4 ק"ג, ואף שילם חלק מהסכום.

לאחר שנמסר למשטרה מידע בדבר מעשיו והתבטאויותיו של הנאשם, הגיעו כוחות משטרה לערוך חיפוש בדירה. השוטרים נאלצו לפרוץ את הדלת, לאחר שלא פתח להם הנאשם, וזה נעצר לאחר שנמלט מהשוטרים, כשהוא קופץ מחלון חדרו בדירה בקומה השביעית למרפסת בקומה השישית.

באישום נוסף מתואר כי הנאשם ניהל מו"מ, באמצעות מכרו, על רכישת שתי לבנות חבלה, אשר גנב חברו של המכר מצה"ל. בעת שביקש הנאשם שהות לגייס את הסכום שסוכם עבור המכירה, מכר אותן חברו של המכר לסוכן משטרתי של מצ"ח.

באישום השלישי, לאור בקשת הנאשם ממכר אחר, חתך זה חתיכה מלבנת החבלה שהביא חייל ששהה בדירתו, ומסר אותה, ואמצעים קשורים אליה שמצא, לנאשם. למחרת, ביקש מכר זה מהנאשם להשיב לו את האמל"ח, והנאשם כעס וסירב, אך כעבור זמן מה, החזיר לו את האמל"ח.

ביהמ"ש הורה אתמול עד מעצרו עד תום ההליכים, וכן על שליחת הנאשם לבדיקה פסיכיאטרית, בהתאם לבקשת סניגורו. לבקשת המדינה, התיר היום ביהמ"ש לפרסם את פרטי הפרשה, שהייתה עד כה תחת צו איסור פרסום, למעט פרטי המעורבים האחרים בה.
טרור ערבים נוצרי אמריקה אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד