כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צרפת: נעצרו חמישה מעורבים בפיגוע במוזיאון

משטרת מרסיי עצרה חמישה בני אדם, החשודים בסיוע למהדי נמוש, המחבל שביצע את הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל

צילום: זק"א
צילום: זק"א צילום: דוברות זק"א

כחצי שנה לאחר הפיגוע במוזיאון היהודי במרכז בריסל, המשטרה הצרפתית עצרה חמישה החשודים בשיתוף פעולה וסיוע למחבל מהדי נמוש. החשודים נמצאים כעת בבית מעצר במרסיי. מדובר בעצורים ראשונים מאז הפיגוע, מלבד המחבל עצמו.

על פי הדיווח בתחנת טלוויזיה הצרפתית BFMTV, נעצרו הבוקר (ג) חמישה בני אדם, שלושה גברים ושתי נשים, להם אין קשר משפחתי, בחשד שסייעו למחבל לבצע את הפיגוע במוזיאון היהודי, פיגוע שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, בהם מרים ועמנואל ריווה, זוג ישראלי שהגיע לעיר לטיול, וכן עובדת בדסק הקבלה והצעיר אלכסנדר סטרנס שרק התקבל לעבודה במקום.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צפו בתיעוד מצלמות האבטחה, מהדי נמוש נכנס למוזיאון עם נשק

ביום שישי האחרון, הוארך מעצרו של החשוד המרכזי, מהדי נמוש בן 29, לעוד שלושה חודשים. נמוש, היה חבר ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ועינה חטופים סורים וזרים. נמוש חשוד כי ביצע את הפיגוע זמן קצר אחרי ששב ממלחמת האזרחים בסוריה, שם נלחם לצד חמושי ארגון הטרור הקיצוני דאעש. הוא נעצר כעבור שישה ימים במארסיי שבדרום צרפת, והרשויות בצרפת מסרו כי ברשותו התגלו כלי נשק ומצלמה שבה התוודה על אחריותו לפיגוע הטרור.

נמוש התפרץ אל המוזיאון היהודי, תוך שהוא יורה ברובה קלשניקוב לכל עבר. הוא הצליח להימלט מן המקום, באמצעות רכב. על פי מצלמות אבטחה, הוא חבש לראשו כובע מצחייה. כשבוע לאחר מכן, נעצר במרסיי, כשברשותו אקדח ורובה מהסוג ששימש לפיגוע. בהמשך, הוסגר מהדי נמוש לידי משטרת בלגיה.
בריסל בלגיה אקדח עוזרים פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד