ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בישראל מכחישים

שר מצרי הזהיר את נתניהו: "משהו אימתני יקרה מעזה"

גורם מודיעין מצרי טוען כי שר המודיעין התקשר לנתניהו 10 ימים לפני מתקפת הפתע של חמאס והזהיר אותו כי "עזה מתכננת משהו גדול". לדבריו, בירושלים "המעיטו בערך האזהרות שלנו" כי הם היו ממוקדים במתיחות ביהודה ושומרון | לשכת רה"מ: "הדיווח על אזהרה שהגיעה ממצרים לפני פרוץ המלחמה אינו נכון ושקרי"

שר מצרי הזהיר את נתניהו: "משהו אימתני יקרה מעזה"
נתניהו לפני נאומו בעצרת האו"ם צילום: אבי אוחיון /לע"מ

גנרל עבאס כאמל שר המודיעין המצרי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מספר ימים לפני מתקפת הפתע של חמאס והזהיר אותו כי "משהו אימתני יקרה מעזה". כך מדווח ב-ynet. בלשכת נתניהו דוחים את קיומה של השיחה.

גורם בכיר מאוד במודיעין המצרי אמר כי כאמל "נדהם מהאדישות שהפגין נתניהו". מקורות במצרים טענו כי נתניהו אמר לשר המודיעין המצרי כי צה"ל וכוחות הביטחון "שקועים" בהתמודדות עם הערים ביהודה ושומרון שמהן מופעל טרור נגד ישראל.

לטענת מקורות במודיעין המצרי, גנרלים ישראלים הבהירו לקולגות שלהם כי "המצב בעזה, ובמיוחד לאורך הגבול, נמצא בשליטה".

מלשכת נתניהו נמסר כי "הדיווח על אזהרה שהגיעה ממצרים לפני פרוץ המלחמה אינו נכון ושקרי".

גורם מדיני הוסיף כי "לא הייתה כל שיחה בין ראש הממשלה לשר המודיעין המצרי מאז כניסת ראש הממשלה לתפקיד".

פקיד מודיעין מצרי אמר כי ישראל התעלמה מאזהרות חוזרות ונשנות לפיהן ארגון הטרור בעזה מתכנן "משהו גדול", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

הבכיר המצרי אמר כי מצרים, המשמשת לעתים קרובות כמתווכת בין ישראל לחמאס, דיברה שוב ושוב עם הישראלים על "משהו גדול", מבלי לפרט. לדבריו, גורמים ישראליים התמקדו בגדה המערבית והמעיטו באיום מעזה. לטענת AP "ממשלתו של נתניהו, מורכבת מתומכי מתנחלים שדרשו לטפל באיום הביטחוני שם נוכח גל הגואה של אלימות ב-18 החודשים האחרונים".

"הזהרנו אותם שהתפוצצות של המצב מגיעה, ובקרוב מאוד, וזה יהיה גדול. אבל הם זלזלו באזהרות כאלה", אמר הפקיד, שדיבר בעילום שם מכיוון שלא היה מורשה לדון בתוכן של דיונים מודיעיניים רגישים עם התקשורת.

 

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד