כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

משרד החינוך מאשים: "החיידר מתעלל בילדים"

המשבר תלמוד התורה 'זכרון גבריאל' בזכרון יעקב: ההנהלה נכנעה למשרד החינוך ואישרה קבלת תלמידים מבני עדות המזרח שסורבו, אך התלמידים נעלמו ולא הופיעו • לטענת קרובי משפחה, שולם לאבי המשפחה סכום עתק כדי שינטוש את היישוב • משרד החינוך: "במוסד מתעללים בילדים - הוא ייסגר"

התלמוד תורה בזכרון יעקב. צילום: גוגל מפות
התלמוד תורה בזכרון יעקב. צילום: גוגל מפות

פרשת תלמוד התורה בזכרון יעקב, הולכת ומסתבכת. הבוקר (ד'), נפתחו שערי התלמוד תורה, אך משרד החינוך הודיע כי יימשכו הליכי הסגירה של המוסד.

תלמוד התורה 'זכרון גבריאל' בזכרון יעקב, שנסגר לפני שבוע על ידי המועצה המקומית ומשרד החינוך, פתח הבוקר את שעריו לאחר שכביכול התקבלו לשורותיו התלמידים שסורבו.

המוסד עלה לכותרות בעקבות סירובו לקבל ילדים מבני משפחת עמר ביישוב, מעדות המזרח. לטענת הנהלת התלמוד תורה מדובר בילדים שאינם מתאימים לרוח המוסד וכי למעשה לומדים בו ילדים ספרדים לרוב, לטענת ההורים מדובר באפליה על השתייכותם העדתית.

אמש לאחר ישיבה בהשתתפות עסקני היישוב והנהלת הת"ת סוכם על קבלת הילדים לתלמוד תורה. הודעה על כך נמסרה לאבי המשפחה שהודיע שילדיו יגיעו לתלמוד התורה וובכך הוסדרה כביכול הבעייה ושערי הת"ת נפתחו הבוקר.

אלא שבאופן מפתיע, המשפחה העומדת בעין הסערה עזבה בחשאי את זכרון יעקב, אמש.

עו״ד יואב ללום שמלווה את פרשת האפליה בזכרון אומר: "ההתנהלות של הגורמים בזכרון מוכיחה מי כאן המאפיונר ומי כאן המסכן. שני ילדים שלא חטאו עברו חודשים של התעללות, המשפחה עברה התעללות מתמשכת, פגעו בהורים ובסבא והסבתא בדרכים קשות ומכוערות".

לטענת ללום, "גורמים שילמו לטענת קרובי המשפחה 120 אלף ש״ח למשפחה כדי שתעבור דירה מזכרון יעקב, והציגו את הדברים לראש המועצה כאילו ההורים הסכימו".

התעללות בילדים: הודעת משרד החינוך
משרד החינוך הודיע כי הליכי הסגירה של התלמוד תורה יימשכו. ויוצא בכתב אישום חריף על התנהלות הת"ת.

בהתראה שיצאה בהוראת מנהל המחוז החרדי מאיר שמעוני מאשים המשרד את הנהלת הת"ת התעלללות בילדים. "נתקבלו תלונות לגבי הטרדה ופגיעה בתלמידים מצד תלמידים בשכבות גיל גבוהות יותר בבית הספר, זאת מבלי שהעניין יטופל, כמקובל, ע"י הנהלת המוסד והמורים בו".

לפי המכתב, נתקבל אף מידע על לחץ שמופעל, על הורי הילדים המדוברים שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים ולחתום על מסמך, לפיו, הילדים ילמדו בבית הספר בתקופה הקרובה בלבד, ולאחריה יועברו למוסדות אחרים.

במשרד החינוך מסכמים במכתב כי "לאור התנהלותו הלקויה של המוסד בעניין הניהול, ופעילות המוסד ומחדליו ביחד לקליטת התלמידים, באופן המעורר חשד לשיתוף פעולה עם פעילות בעייתית ואגרסיבית של הורי התלמידים ביחד לבני משפחת עמר, שוקל המשרד, לבטל את רישיונו של המוסד ולהוציא צווי סגירה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות סגירת הת"ת הורה הגר"ח גריינמן נשיא מוסדות התורה בזכרון יעקב, על הקמת ת”ת שלא ייהנה מכספי משרד החינוך והמועצה המקומית.
זכרון יעקב משבר תלמוד תורה הרב גריינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד