ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הצעת חוק: המרת שעות ליווי של נהג חדש בשעות אימון מול סימולטור

עמותת אור ירוק: "לפני הכל, על המדינה להבין כי בכדי שהנהגים החדשים יוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם הסכנות שבדרך, חייבים להכניס שיעורי פרקטיקה בנהיגה כבר בכיתות ט' ו- י'"

הצעת חוק: המרת שעות ליווי של נהג חדש בשעות אימון מול סימולטור


לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, יוכלו נהגים חדשים צעירים, להמיר ארבע שעות נהיגה מתוך ה-50 אותן הם מחויבים לעבור עם נהג ותיק בשעות תרגול אל מול סימולטור מקצועי.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת דוד נצר, עמאר חמד, דב חנין, הופמן רונן, בועז טופורובסקי, מילר אלכס, פרנקל רינה, פנינה תמנו-שטה, איילת שקד ומירי רגב.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי אין ספק, ש-50 שעות הליווי אותן מחויבים לעבור נהגים חדשים הן הכרחיות. למרות זאת, קיימים נהגים חדשים אשר אינם יכולים לבצע מחויבות זאת בשל מצב סוציו-אקונומי קשה, בעיות של זמינות רכב ונהג מנוסה הפנוי לטובת הליווי. "אוכלוסייה זו זקוקה יותר מאחרים לחלופה זמנית, אשר תאפשר לה להתמקצע ולהשלים כהלכה את מכסת שעות הליווי הנדרשת", כך ציינו חברי הכנסת.

תקופת הליווי אותה כל נהג חדש מחויב לעבור על פי חוק בישראל לרוב אינה כוללת התמודדות עם מצבים קיצוניים, דוגמת מזג אוויר קיצוני, מפגעים סביבתיים ואירועים בלתי צפויים המתרחשים במהלך הנהיגה.

"מן הראוי שנהגים בכלל ונהגים חדשים בפרט, יתנסו במצבים אלו עוד בתקופת הליווי ובטרם הם הופכים לנהגים עצמאיים", הדגישו חברי הכנסת החתומים על הצעת החוק והוסיפו כי הצעת חוק זו נועדה לאפשר לנהגים החדשים להמיר ארבע שעות ליווי בשעות תרגול בסימולטור, כך שיוכלו לתרגל ולהתנסות מראש במצבי קיצון אלו ולרכוש מיומנויות נהיגה חשובות, בלי להעמיד את עצמם וסביבתם בסכנת חיים ממשית.

על פי עמותת אור יורק, כיום נהג צעיר חייב לנהוג עם מלווה במשך 50 שעות לפחות, הכוללות 20 שעות נהיגה בדרך עירונית, 15 שעות נהיגה בדרך שאינה עירונית ו-15 שעות נהיגה בלילה. קבלת הרישיון מותנית בהצהרה אישית חתומה על ידי המלווה, כי אכן הנהג הצעיר ביצע את המטלות הנדרשות ממנו בתקופת הליווי.

עמותת אור ירוק: "לפני הכל, על המדינה להבין כי בכדי שהנהגים החדשים יוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם הסכנות שבדרך, חייבים להכניס שיעורי פרקטיקה בנהיגה כבר בכיתות ט' ו- י'. כך, לאחר הוצאת רישיון הנהיגה וסיום שעות הליווי, יהיה להם ניסיון רב יותר להתמודדות עם סכנות הכביש".
אור ירוק תנועה תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד