כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אין לי עסק בנסתרות

המשיח בדרך? הפוסק בתשובה ברורה ומאירה

הפוסק הגרב"צ קוק ענה לתלמידו ששאלו בדבר מה שכתב האדמו"ר מבוקוואסק זצוק"ל בפולין לפני כ-110 שנה בספרו 'אור למאיר' על הפסוק בפרשת בא "ולכל בני ישראל יהיה אור במושבותם", מהם עשוי להשתמע כי הגאולה העתידה תתרחש שנת תשפ"ד

המשיח בדרך? הפוסק בתשובה ברורה ומאירה
הגרב"צ קוק בחג הסוכות צילום: באדיבות המצלם

האם המשיח בדרך? בצל הבשורות הנוראות מזירות המלחמה, החלו רבים לחשב חישובים אודות זמן הגאולה. תלמידו של הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק הציג בפניו דברים שכתב כ"ק האדמו"ר מבוקוואסק זצוק"ל בפולין לפני כ-110 שנה בספרו 'אור למאיר' על הפסוק בפרשת בא "ולכל בני ישראל יהיה אור במושבותם", מהם עשוי להשתמע כי הגאולה העתידה תתרחש שנת תשפ"ד.

בתגובה כתב לו הגרב"צ קוק דברים ברורים ומאירים: "דע לך כי בשנת תרצ"ט ות"ש היו הרבה רמזים שהיא שנת גאולה ופקידה ובעו"ה יצא מה שיצא ופירשו הגדולים שבאותו הדור כי יתכן שבאמת היתה צריכה להיות פקידה, אך כשלא זוכים לכך אזי ר"ל הצרות מתגברות. וה' ירחמנו ולהתפלל כפי שהורה הגר"ד לנדו להתפלל שלא יהיה יותר קשה. וכבר אחז"ל תיפח רוחן של מחשבי קיצין. והרמב"ם (הלכות מלכים) כתב ששום תועלת אין לעסוק בעניינים אלו".

והוסיף כי "מצאתי בדבריו שאז יאיר אור הלבנה כאור החמה ואין לי עסק בנסתרות. כשאני מבקש על כך בקידוש לבנה אני מכווין שיהיה טוב אך איני יודע למה ירמזון הדברים".

"בברכה שנזכה להיות ממחכי קץ ישועתו באמת ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים", כך מסיים הגרב"צ קוק את תשובתו.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד