ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
ארבעה צרפתים נהרגו

מחיאות כפיים סוערות בפרלמנט הצרפתי כאות תמיכה בישראל

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב נחנק מדמעות בפרלמנט הצרפתי כשדיבר על המצב בארץ. "מאז הטרגדיה של השואה, לעולם לא נטבחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד. אבל הפעם זה קרה בארץ ישראל"

מחיאות כפיים סוערות בפרלמנט הצרפתי כאות תמיכה בישראל
מאיר חביב בפרלמנט צילום: באדיבות המצלם

עשרות חברי פרלמנט עמדו ומחאות כפיים סוערות בתחילת ובסיום נאומו של חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב כאות תמיכה עם ישראל. מאיר חביב פתח את נאומו בדמעות כאשר הוא מתאר את המצב בישראל. חביב מלווה אישית את משפחות הקורבנות הצרפתים שנהרגו ונחטפו מאז יום שבת האחרון. בהמשך הוא ביקש ממשלת צרפת לאפשר לישראל לרסק את החמאס לחלוטין, לפרק אירגונים פרו-פלסטינים שמסיתים לטרור ולמנוע הפגנות אנטי-ישראליות ואנטישמיות.

"אנחנו חווינו את ה-11 לספטמבר של המדינה היהודית. הפעם, זה היה בשבת וביום הקדוש של שמחת תורה. הברבריות האסלאמית פגעה בנשים, בילדים, בתינוקות, בקשישים. משפחות שלמות נמחקו, נשים נאנסו, גופות חוללו, צולמו והוצגו לקהל מונע משנאת היהודים. חמאס זה דאעש. קורבנות פוגרום יהודים, 120 שנה אחרי קישינב. מאז הטרגדיה של השואה, לעולם לא נטבחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד. אבל הפעם זה קרה בארץ ישראל".

חביב המשיך: "ארבעה צרפתים נהרגו, בניהם אבידן שנולד בבורדו. 15 נעדרים ו-200 אלף צרפתים מישראל שיש לי את הכבוד לייצג-מאוימים וחיים תחת הפצצות. אני חושב עליהם. אל תטעו, המלחמה הזו היא מלחמה נגד הציוויליזציה שלנו, בין הציוויליזציה לברבריות. לא! זה לא מלחמה על שטחים, ההתנחלויות. ישראל פינתה את עזה עד לסנטימטר האחרון".

עוד אמר: "חמאס רוצה מדינה במקום ישראל ולא לצד ישראל. ישראל היא המחסום הראשון נגד האיסלאם הקיצוני שפגע בצרפת עם 271 הרוגים. הברברים האלה תוקפים את המודל החברתי שלנו, את ערכינו. את אומנות החיים ומעל לכל תפיסת המוסר שלנו וכבוד האדם. אם ישראל תפסיד במלחמה, זה העולם החופשי שידעך. זה הם או אנחנו. לעולם אל תשכחו את הפילוזוף ז'אן פול סארטר: "אף צרפתי לא יהיה בטוח כל עוד יהודי, בצרפת או בעולם חושש לחייו" אמר חביב.

חביב פנה לראש הממשלה הצרפתית: "המלחמה תהיה ארוכה. האם את יכולה להתחייב שצרפת תטיל על חמאס אחריות ישירה לשלומם של בני הערובה שלנו? שצרפת תיתן לצה"ל, הצבא המוסרי בעולם, להשמיד לחלוטין ולרסק את החמאס שמשעבד את עמו, שתפרקו את ה-NPA ואחרים שמסיתים לטרור. ולסיום, למנוע הפגנות כמו שראינו בסידני שם צעקנו אתמול "להרעיל בגז את היהודים". מאז שהאסיפה הלאומית העבירה את מלוא הסמכותיות למרשל פטן, לא חשבתי שהאנטישמיות תכבוש בגלוי את הספסלים באגף השמאלי כאן. ההיסטוריה תשפוט את הגיס החמישי שנטבע בלב הרפובליקה".

צרפת מלחמה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד