ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ארה"ב לצידה של ישראל

ביידן בתמיכה חסרת תקדים: "נתערב אם יהיה צורך"

נשיא ארה"ב נשא הערב נאום שני על המלחמה בישראל לאחר ששוחח שוב עם נתניהו. ביידן היה תקיף מאד: "לישראל יש חובה להגיב על ההתקפות האלה. אמרתי לנתניהו שהתגובה צריכה להיות מכריעה ונחרצת" | בנוסף ציין כי מעל 1200 נרצחו ו-200 נחטפו 

ביידן בתמיכה חסרת תקדים: "נתערב אם יהיה צורך"
ביידן בהצהרה צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הערב (שלישי) נאום מיוחד על המלחמה בישראל, שלישי במספר מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ביום שבת האחרון.

"משפחות שלמות נטבחו, זה רשע טהור", אמר ביידן וציין כי נרצחו 14 אזרחים אמריקנים במתקפה. הוא הביע תמיכה נחרצת בישראל והצהיר: "אנחנו עומדים לצד ישראל, לישראל יש חובה להגיב על ההתקפות האלה. אמרתי לנתניהו שהתגובה צריכה להיות מכריעה ונחרצת".

ביידן ציין כי המחבלים לקחו בשבי ניצול שואה, ורצחו תינוקות: "נשים הותקפו והוצעדו לראווה". ביידן גיבה את ישראל, והבטיח לספק לה את הסיוע הדרוש לה.

ביידן שלח בדבריו מסר נחרץ לחיזבאללה, ואמר: "למי שחושב לנצל את במצב, יש לי מילה אחת: Don't, Don't".

הנשיא ביידן הוסיף: "אמרתי לנתניהו שאנחנו עומדים לתת תשובה מהירה וחזקה, מדברים על ביטחון העולם, ביטחון ארצות הברית, נתערב כשיהיה צורך, צריך להיות ברור - אנחנו עומדים לצד ישראל. ונדאג שלישראל יהיה כל מה שהיא צריכה להגן על עצמה".

ביידן הוסיף כי: "המטרה היחידה של המחבלים הייתה להרוג יהודים. יותר מ-1200 בני אדם נטבחו ונשחטו. בהם גם אזרחים אמריקנים. לצערו של העם היהודי זה לא חדש".

ג'ו ביידן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד