כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא להיות 'אויבער חוכם'

משירותי בריאות ועד לקצבת ילדים: הוצאת דרכון גרמני צוברת תאוצה בציבור החרדי

בציבור הכללי גילו כבר מזמן את יתרונות הדרכון הגרמני, המקנה הטבות רבות למי שבוחר להתגורר במדינות האיחוד האירופי או בארה"ב. אך לאחרונה גוברת ההתעניינות גם בציבור החרדי. אילו זכויות מקנה הדרכון הגרמני לתלמידי ישיבות ולמשפחות ברוכות ילדים? וכיצד כדאי להתחיל את התהליך על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלו?

משירותי בריאות ועד לקצבת ילדים: הוצאת דרכון גרמני צוברת תאוצה בציבור החרדי
בית כנסת בגרמניה צילום: depositphotos

גרמניה היא אחת ממדינות האיחוד האירופי, כך שמעבר לזכויות שהדרכון הגרמני מקנה בתוך גרמניה, המחזיקים בו יכולים להנות מזכויות רבות בכל מדינות האיחוד האירופי. מדובר בזכויות בעלות ערך כלכלי רב: הזכות לעבוד ולהתפרנס הטומנת בחובה גם תנאים סוציאליים נדיבים, להקים עסק פרטי, לרכוש נדל"ן מבלי לפתוח חברה זרה, לקבל הטבות מס ולפרוש לגמלאות בתנאים טובים. 

בנוסף לכל אלה, הדרכון הגרמני מאפשר למחזיקים בו לקבל ויזת תייר לארה"ב באופן אוטומטי ולהיכנס למסלולים המהירים לקבלת ויזת שהייה ועבודה. 

וכיצד נוגע הדבר לציבור החרדי? מסתבר כי מדובר בכלי בעל ערך רב עבור כל מי שמעוניין לגלות למקום תורה, כמו לימודים בישיבה, סמינר או בכולל בחו"ל – ולכן לאחרונה הוא צובר תאוצה בקרב הקהילות החרדיות. 

"חרדי המחזיק בדרכון גרמני יכול להשתלב ביתר קלות בישיבות ובקהילות באירופה, כמו למשל באנטוורפן בבלגיה. לצד זה, מדובר גם בפתרון מצוין עבור חרדים הגולים לקהילות בארה"ב, כמו למשל ב-770 ניו יורק, וזאת משום שהוא חוסך מהם צורך בהוצאת ויזה בכל פעם מחדש", כך מסבירים במשרד עו"ד דקר ושות', שסייע כבר לאלפי ישראלים להוציא את הדרכון הנכסף. 

לחצו כאן להשארת פרטים וקבלת מידע נוסף>>>

רב, שליח חב"ד או מוהל: מתפרנסים בכבוד ובחסות החוק

חרדים רבים עוברים להתגורר במדינות האיחוד האירופי עם משפחותיהם כדי למלא מגוון רחב של תפקידים – רבני קהילה, שליחי חב"ד, שוחטים ומוהלים. דרכון גרמני מאפשר לכל אלה להתפרנס בכבוד במסגרת חוקי המדינה.

יתרה מכך, מי שבבעלותו דרכון גרמני הופך לתושב המדינה ומקבל את שלל ההטבות שיש לה להציע, כולל קצבאות ילדים, שירותי רפואה מתקדמים מוזלים ועוד. כאשר מדובר במשפחות מרובות ילדים יש לכך חשיבות כלכלית אדירה שמסייעת לחיי היום יום.

ובנוסף, כאמור, מי שמחזיק בדרכון גרמני ויבחר להתגורר בארה"ב יהנה מהקלות ולא יידרש להוצאת ויזה בכל תקופה מחדש.

בלי 'אויבער חוכם': דרכון גרמני מוציאים עם עו"ד מומחה

אז מה צריך לעשות כדי להוציא דרכון גרמני? היו מי שניסו להיות 'אויבער חוכם' וניסו לעבור את התהליך לבד או באמצעות עורך דין שאיננו מתמצא בפרטים – ולדאבונם הם נחלו אכזבה קשה שלא הייתה שווה לא את הכסף ולא את הזמן היקר של כולם.

"ישנה חשיבות להיכרות עם החוק, הבנת השפה והתמצאות בכל הסעיפים הקטנים", מסבירים המומחים במשרד עו"ד דקר ושות'. "צוות המשרד שלנו דובר את השפה המקומית ומתחזק קשרים אישים וחמים בשגרירות, דבר שמעניק להם ייתרון גדול בלקדם תהליכים ולזרז אותם עד לתוצאה הטובה ביותר". 

לסיום, אומרים במשרד עו"ד דקר ושות': "בתקופה האחרונה אנו עדים לביקושים מצד הציבור החרדי להוצאת דרכון גרמני. חשוב לנו לציין כי משפחות מרובות ילדים אשר מגישות דרכנו את הבקשה לבדיקת זכאות מרוכזת, או קבוצות שעושות את התהליך – זכאיות לפריסת תשלומים נוחה ולהוזלה מיוחדת במחיר. מסיבה זו משפחות חרדיות רבות בוחרות בנו לסייע להן בתהליך, ואנו מלווים אותן יד ביד, עם הרבה סבלנות ויחס אישי, עד לקבלת התוצאה הטובה ביותר".

צאצאים ליוצאי גרמניה?
מלאו פרטים לבדיקה מהירה לזכאות לדרכון גרמני

דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!