כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עושים סדר

חוששות מהמלחמה: אילו חברות בינלאומיות ממשיכות כרגיל ואילו עזבו את הארץ?

עם פרוץ המלחמה מספר חברות בינלאומיות הורו לעובדיהן לא להגיע למשרד ולהמשיך לעבוד מהבית ובחברות אחרות השעו את כלל פעילותן בישראל | עושים סדר

חוששות מהמלחמה: אילו חברות בינלאומיות ממשיכות כרגיל ואילו עזבו את הארץ?
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברות גלובליות עם נוכחות בישראל השביתו את הפעילות לגמרי, או ביקשו מעובדים לעבוד מהבית, זאת בזמן שהמדינה מנהלת מלחמה נגד חמאס ברצועת עזה. להלן כמה מהצעדים שנוקטים על ידי חברות בענפים, החל מנסיעות ועד פיננסים.

חברות תעופה: כמה חברות תעופה אסייתיות, אירופאיות וארה"ב השביתו טיסות ישירות לתל אביב. חברת התעופה האמריקנית דלתא אייר ליינס ביטלה טיסות לתל אביב עד ה-31 באוקטובר מכיוון שהיא מעריכה את האירועים באזור. חברת הדגל של ישראל אל על מפעילה טיסות נוספות להסעת חיילי מילואים ישראלים הביתה כחלק מהגיוס הגדול בתולדות המדינה.

מפעילי השייט רויאל קריביאן, קרניבל ונורוויג'ן קרוז ליין התאימו את מסלולי הטיולים ושינו או הפנו נסיעות לישראל.

בקרב חברות האנרגיה, שברון, יצרנית הנפט והגז השנייה בגודלה בארה"ב, קיבלה הוראה ממשרד האנרגיה הישראלי לסגור את שדה הגז הטבעי תמר מול חופי צפון המדינה.

בענף הבנקאות גולדמן זקס ביקשה מעובדים במשרדה בתל אביב לעבוד מהבית. ג'יי.פי מורגן צ'ייס ביקש יותר מ-200 עובדים בישראל לעבוד מהבית, לפי מקור שצוטט על ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

בנק אוף אמריקה סגר את משרדו בתל אביב, תוך שהוא ימשיך לעקוב מקרוב אחר המצב המקומי בימים הקרובים, על פי מזכר פנימי שראה רויטרס. מורגן סטנלי אמרה לצוות שלה במשרדה בישראל לעבוד מהבית בעתיד הנראה לעין, לפי בלומברג ניוז.

סיטיגרופ, בעלת הנוכחות הגדולה ביותר בקרב מוסדות פיננסיים זרים בישראל, הציעה גמישות לעובדים בארץ לעבודה מהבית או מהמשרד, אמר מקור לרויטרס.

בתחום הלוגיסטיקה, בנמל חיפה, המנוהל על ידי חברה בבעלות המיליארדר ההודי גאוטם עדני, מסרה כי נמל חיפה בצפון ישראל עדיין פועל אך הוא עוקב מקרוב אחר המצב והכין תוכנית המשכיות עסקית.

חברת המשלוחים העולמית FedEx השעתה את שירותיה בישראל, בעוד UPS השעתה זמנית טיסות למדינה וממנה. בעוד שייתכנו שיבושים בשירות, UPS אמרה כי יש לה תוכניות להעביר משלוחים שכבר נמצאים בישראל ליעדיהם במהירות האפשרית.

בקטר של המשק, ההייטק, אינבידיה, יצרנית השבבים הגדולה בעולם המשמשים לבינה מלאכותית וגרפיקה ממוחשבת, ביטלה ועידת בינה מלאכותית בתל אביב שהייתה אמורה להציג את המנכ"ל.

ענקית הבגדים H&M סגרה זמנית את כל החנויות בישראל. אינדיטקס, הבעלים של זארה, סגרה זמנית את 84 חנויותיה בישראל והאריכה את לוחות הזמנים להחזרות.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד