כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

השלום שתוקע את ש"ס, ואלי ישי - צא לאור • טור

על ישי לכנס מסיבת עיתונאים, להכריז על הקמת סיעה ולהציג רשימת דרישות (בפנים) - רק כך ש"ס תרוץ יחד • טורו של אלי ביתאן

לא אמין: אריה ואלי מזייפים חיבוק. פלאש90
לא אמין: אריה ואלי מזייפים חיבוק. פלאש90

השלום תוקע את ש"ס.

רבנים, עסקנים, חברי מועצות, קבלני קולות, דרשני חוצות, קומיקאים בתשובה, מעוררי הציבור, חכי"ם לשעבר ולעתיד, מתגעגעי מרן, מאוכזבי בנט, מרביצי מעשיהו, אברכים כואבים ועקרות בית נואשות, כולם מבקשים שיהיה שלום בש"ס.

מסתכלים שמאלה אל הליטאים, ימינה לבית היהודי ותקומה, ומבקשים שקט - תנו לנו את השלום שכל כך אהבנו בחיי חיותו של הרב עובדיה.

ובקשת השלום הזו, החתירה המופרכת לאהבה ולאחווה, היא זאת שתוקעת את ש"ס. כי יהודים טובים יודעים לריב, ויהודים טובים יודעים לסגור דיל בין אויבים - הרבה יותר טוב משהם יודעים לעשות איתם שלום (תשאלו את אבו מאזן).

ש"ס הרי העתיקה מהאשכנזים הרבה מעבר לכובעי הבורסלינו וחליפות הבגיר מאופנת העונה הקודמת. לכל הרוחות, תלמדו מהאשכנזים שלפעמים, כשיש לך מספיק כוח וגם ליריב, מותר לריב. בהחלט מותר לריב.

אבל זמנה של המריבה תם, ובעזרת השם וביבי, הגיע זמן הבחירות - כעת , ולמרות שלא היה לכם פנאי להתקוטט, הגיעה העת להסדר בין שני הגושים של ש"ס.

כי זאת האמת, אלי ישי מרכז סביבו מאות פעילי תנועה שלא מעוניינים לקבל את סמכותו של היושב ראש. השטח עצמו חצוי, העם התרגל לאלי ישי המנשק את גלימת מרן, הוא זוכר את העלילות על דרעי ונזכר בהן בגעגוע, אבל חלק גדול ממנו רגיל לישי, רגוע עם ישי. אלי ישי מייצג אלקטורט מספיק רחב בשביל לייצר סיעה בתוך ש"ס - אולי זה מעצבן את היושב ראש, אבל זאת המציאות.

והכדור במגרש של ישי, לא של דרעי.

אם אלי רוצה להיות המייצג של האופוזיציה ליושב ראש, זאת זכותו. אבל קדימה, שיכנס מסיבת עיתונאים, שיכריז על סיעתו ועל מה מבדיל אותה מזאת של היושב ראש (רמז: יהיו שם הרבה פליטים מדרום תל אביב ודיבורים על מגרון), מי חברי הכנסת שאיתו, מי הרבנים שמנהיגים אותו (מעט אבל יש) ומה רשימת הדרישות שלהם מש"ס - והיא צריכה להיות עניינית; שריון מקומות ריאליים, הבטחה לתפקידי שרים, ביטול המשמעת הסיעתית ואולי אפילו צירוף חברים חדשים למועצת החכמים.

כל עוד ישי לא מפסיק לתדרך עיתונאים בעילום שם, לחפש את היושב ראש בפרטים הקטנים (אלו שמאז ומעולם דפקו לדרעי את התמונה הגדולה), ולהיעדר או לשבת בפרצוף חמוץ בישיבות סיעה - הוא חוטא לקהל הבוחרים שלו, שבהחלט רוצים אותו בכנסת.

עו"ד דוד גלס ז"ל אמר לי פעם כי ש"ס של היושב ראש וש"ס של ישי הן שתי מפלגות שונות. לגלס היו נהירים נפתולי התנועה מספיק בכדי לקבוע כי למרות כל ההבדלים, השתיים עדיין יכולות וראויות לרוץ יחדיו

נ.ב

מי שמשוכנע שהשלום מאז ומעולם היה בן בית בתנועה המעטירה שיתכבד נא וישוחח עם הח״כים בדימוס אלי סוויסה, רחמים מלול, יצחק גאגולה, דוד טל, יצחק סבן והרב אריה גמליאל. גוגל גם יעזור
דרעי ישי שס סיעה אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד