כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חוצת מפלגות: לבני תצטרף הערב לעבודה

לאחר שעברה בליכוד, קדימה והתנועה, תצטרף ציפי לבני למפלגת העבודה • השאלה: כמה מקומות ישריין הרצוג עבורה?

בוז'יהרצוג. צילום: פלאש 90
בוז'יהרצוג. צילום: פלאש 90

יומיים לפיזור הכנסת ה-19 ויציאה למערכת הבחירות לכנסת ה-20, יערכו הערב (ד') יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק בוזי הרצוג ויו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני מסיבת עיתונאים בתל אביב, בה הם צפויים להודיע על ריצה משותפת ברשימה אחת לכנסת.

האיחוד המדובר לא יפתיע את המערכת הפוליטית, זאת לאחר מספר סקרים שהתפרסמו ובהם נטען כי אם לבני תרוץ ברשימת העבודה - המפלגה תקבל מספר מנדטים גדול מאשר ריצה משותפת עם יש עתיד, ואף עשויה להביס את הליכוד.

אמש נפגש יאיר לפיד עם ציפי לבני בנסיון האחרון לצרף אותה ליש עתיד ברשימה משותפת, אך כנראה ההחלטה כבר נפלה.

עדיין לא ברור מי מחמשת חברי מפלגת התנועה יקבל שיריון במקום ריאלי ברשימת העבודה.

יו"ר העבודה לשעבר, ח"כ שלי יחימוביץ', בירכה בחום על ההסכם בין הרצוג ללבני, ואמרה כי מדובר בחיבור חשוב וחכם, המפיח רוח עזה של תקווה. "לעיתים מתרחש נס, השלם נעשה גדול מחלקיו, והתמונה הפוליטית משתנה כהרף עין. לנתניהו יש תחליף שפוי ונבון, והוא יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג. זו נקודת זינוק מדהימה לתחילתו של קמפיין בחירות, אשר בסופו תורכב ממשלה טובה הדואגת לעמה".

ההסטוריה של לבני רוויה זגזוגים: לכנסת ה-15 נבחרה ברשימת הליכוד, ובהמלך שנת 2005 פרשה מתנועת הליכוד יחד עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון והצטרפה לקדימה. לאחר התפטרותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נבחרה כיו"ר מפלגת קדימה והובילה אותה לכנסת ה-18 בה רשמה הישג של 28 מנדטים. במהלך הכנסת ה-18 הפסידה לשאול מופז את ראשות קדימה בפריימריז ופרשה מהכנסת. לקראת הכנסת ה-19 הקימה מפלגה משותפת עם עמיר פרץ בשם התנועה וזכתה ל-6 מנדטים בבחירות, והערב היא כאמור צפויה להודיע על הצטרפות למפלגת העבודה.
לבני העבודה התנועה שריון הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד